• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

TUI kortet - DNB bank - Lowell

Athena

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
57
Poäng
167
Jag har en skuld som ligger hos Lowell. Skulden är TUIs kreditkort via DNB bank. Jag har fyllt Lowells blankett ang ackorduppgörelse. Jag var i kontakt med Lowell idag som ska prata med DNB bank ang ackorduppgörelse.

Någon som har erfarenhet av DNB bank? Är dom bra att ha att göra med? Har dom gått med på ackorduppgörelse?
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 100
Poäng
10 087
Inte hört vare sig att någon fått eller inte fått ackord där.
Hur gammal skuld är det?
 

Athena

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
57
Poäng
167
Inte hört vare sig att någon fått eller inte fått ackord där.
Hur gammal skuld är det?
Skulden är 4 år gammal.. Jag är arbetssökande och har aktivitetsstöd men får ett litet arv (20 000 kr) i juni jag skulle vilja nyttja på den skulden och få resten avskrivet.
 

Broop

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
24 November 2023
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
5
Poäng
31
Hej
Vad vet vi om Lowell? Svåra att komma överens med? Går det att göra upp en bra betalningsplan? Hur skickas kraven? ( Kivra eller post)? Någon som har koll?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 857
Mottagna reaktioner
7 225
Poäng
4 807
Fakturor skickas i Kivra.
Tror det finns en hel del skrivet om Lowell här så sök på Lowell och läs i trådarna.
Min personliga bedömning är att de är hårda men inte omöjliga (som Intrum t ex).
Avbetalningsplaner kan man få men oftast kräver de rätt så stora belopp.
Jag personligen har fått bra hjälp och även fryst ränta och är klar med Lowell 2025!

Lowell är enda inkassot av alla möjliga jag haft med att göra som gör nån sorts "intervju" när man ringer dem. Man får redogöra för sina inkomster och utgifter. De säger att avbetalningsplanen bygger på det betalningsutrymme de bedömer att man har att betala men det kan inte stämma för då skulle många här inte bli krävda på 15 000 kr/mån.
 

Broop

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
24 November 2023
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
5
Poäng
31
Fakturor skickas i Kivra.
Tror det finns en hel del skrivet om Lowell här så sök på Lowell och läs i trådarna.
Min personliga bedömning är att de är hårda men inte omöjliga (som Intrum t ex).
Avbetalningsplaner kan man få men oftast kräver de rätt så stora belopp.
Jag personligen har fått bra hjälp och även fryst ränta och är klar med Lowell 2025!

Lowell är enda inkassot av alla möjliga jag haft med att göra som gör nån sorts "intervju" när man ringer dem. Man får redogöra för sina inkomster och utgifter. De säger att avbetalningsplanen bygger på det betalningsutrymme de bedömer att man har att betala men det kan inte stämma för då skulle många här inte bli krävda på 15 000 kr/mån.
Stort tack för svar, 15 000 är ej mänskligt.. Jag ska ringa och försöka komma överens om något som passar oss båda. Förhoppningsvis så går det bra!
 

Athena

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
57
Poäng
167
Har en skuld hos Lowell inkasso. Fordringsägare är DNB bank/TUI kortet. DNB bank vägrade alla former av ackorduppgörelser meddelade Lowell. Vet inte om jag tror på Lowell.

Alektum däremot är fantastiska. Alla jag pratat med (4 st) har varit underbara och så bra bemötande. Dom skrev av 70 % av räntan.
 

Athena

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
57
Poäng
167
Lowell meddelade att DNB bank vägrar alla ackorduppgörelser och vill ha in hela summan omgående. Antingen ljuger Lowell eller så är DNB bank brutalt hårda.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 100
Poäng
10 087
Det är inte alls konstigt om lowell har den instruktionen från dnb
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp