• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

TV-Programmet Lyxfällan.

Hope777

V.I.P
Poäng: 557
Blev medlem
18 Januari 2018
Meddelanden
476
Mottagna reaktioner
574
Poäng
557
En granne till mej var med i lyxfällan för några år sedan..hon fick hjälp med att ”se” sina överkonsumtioner på mat inköp och på skräpmat,cigg,energidrycker mm mm så det va ju bra för henne...Jag skulle säkert vara ett ”kap” för tv 3s lyxfälla..men nej jag skulle inte vilja ställa upp...”hon som spelade upp nästan en mille” då hjälper inte min loppis kan jag lova..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 836
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Ska kika ikväll. Har nog inte missat ett enda avsnitt sedan det startade (även om jag nu för tiden brukar kolla 3-4 avsnitt i stöten i efterhand).

Då har du fått höra Lasses ljuva röst vid minst ett tillfälle :D
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Jag menar att dom pratar inte om spelproblem som någon sjukdom. Bara som när folk säger till en spelmissbrukare att det bara är att sluta spela.
Jag tror alla vet vad ränta är. Är väl isåfall få deltagare som har varit chockade över vad räntan är.
Men är man inne i spelproblematiken eller när utgifterna inte täcker inkomsterna varje månad så tar man nästan varje lån som finns för att tillfälligt stoppa problemet. När allt har gått tillräckligt långt så får alla ångest över att öppna breven och då rinner skulderna lätt iväg.

Som idag när en spelmissbrukare var med och hade lånat över 700 000 kr som mestadels har täckt till ett spelmissbruk. Vad hjälper det han om ekonomer kommer in och försöker rädda situationen med att sälja saker till låga priser, få in pengar och sedan presenteras en ny budget. Gå in på varför han har skulder. Dom nämnde inte ett skit om det. Det är hans första steg att ta tag i. Vilket han gjorde tillslut själv om inte nu han fick tips om det som inte visades för tittarna.

Förutom att deltagarna får 5000 kr av tv3 för att vara med så kanske inte det bästa är att bjuda på matkasse. Ge honom fria psykologsamtal eller skicka honom gratis till ett behandlingshem istället.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
På tal om förnedrings-tv.
Värre än såhär blir det inte :
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Pala - Får dom 5.000 för att vara med i programmet? Det visste jag faktiskt inte.

Men samtidigt för dom gör det mycket, för många av dessa hade det slutat i fullständig katastrof (och gör väl det kanske ibland) om det inte vore för Lyxfällan.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Pala - Får dom 5.000 för att vara med i programmet? Det visste jag faktiskt inte.

Men samtidigt för dom gör det mycket, för många av dessa hade det slutat i fullständig katastrof (och gör väl det kanske ibland) om det inte vore för Lyxfällan.

Jag såg det på "var med i tv". Om jag inte minns fel så stod det att man får 5000 kr för att vara med
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Nu har jag sett 95% av det aktuella programmet. Killen är glad och lättad och tycker att de lyckats bra.

De har ju inte löst något? Bara släppt allt till KFM för löneutmätning och senare skuldsanering?
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Nu har jag sett 95% av det aktuella programmet. Killen är glad och lättad och tycker att de lyckats bra.

De har ju inte löst något? Bara släppt allt till KFM för löneutmätning och senare skuldsanering?

Ja, hoppas han håller i det. Har man vunnit 500 000 kr en gång och för hans del så skulle han säkert varit skuldfri. Då han tog på sig flera lån varje månad efter det så det gav det säkert honom en enorm kick att ha vunnit dom pengarna.

Han som var med som vann 20 000 kr på triss (delade med exet). Han har ju i stort sett lyckats bli av med alla lån som jag fattade det som. Han fick väl dock cancer efter programmet som han besegrade.
Fusket är väl att han fortfarande hade 10 000 kr varje månad av svenska spel vilket gör att han kan amortera 10 000 kr i månaden. Men 300 000 kr betalade han av
 

biggen

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
25 Juli 2013
Meddelanden
368
Mottagna reaktioner
170
Poäng
347
Jag menar att dom pratar inte om spelproblem som någon sjukdom. Bara som när folk säger till en spelmissbrukare att det bara är att sluta spela.
Fast dom konstaterade ju att han behöver söka hjälp för att bli kvitt sitt missbruk. Det verkade han ju också själv förstå när han i slutet sa att han först skulle söka hjälp för sitt spelberoende och bli kvitt det innan han väljer att ansöka om skuldsanering. Jag menar vad mer kan dom göra för en missbrukare mer än att försöka få dom att inse att dom måste sluta. Detsamma lär väl gälla om denna person vore alkoholist eller pundare. Försöka göra en poäng om vad som händer om denne fortsätter på den inslagna vägen för att sedan guida dom till att söka professionell hjälp.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp