Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

UC förfrågningar

Lånar ett inlägg tidigare i forumet där någon har gjort en bra sammanställning kommer dock inte ihåg vilken. Den som vet kanske kan kopiera in länken, jag hade bara sparat denna text i mina anteckningar.

Algoritmen känns lite godtycklig, men vad vet vi nu?

* Det är bättre med högre lån än flera kreditgivare

* Håll totalt utnyttjat under totalt beviljat (annars straffas man med ca 20%)

* Lånesumman i sig har inte särskilt stor inverkan? (möjligtvis beroende på inkomst)

* Ny FF värre än många gamla

* Gränsvärdet för "Bra" är ca 4% - men här kan fler faktorer spela in. 20% kan vara både mindre bra och svag hos olika personer beroende på andra, okända, faktorer.

Jag har noterat detta: sämst med kortkrediter, bättre med blancolån.

Högre årsinkomst än föregående år är bra, håll uc-frågor helst runt 5.

Vem har skrivit det här?

Nedanstående punkt är rent felaktig (resten är i stort sett hypoteser).

"* Gränsvärdet för "Bra" är ca 4% - men här kan fler faktorer spela in. 20% kan vara både mindre bra och svag hos olika personer beroende på andra, okända, faktorer."

Det sista var dock klarsynt kan jag tycka ;): "Högre årsinkomst än föregående år är bra"

Vem har skrivit det här?

Nedanstående punkt är rent felaktig (resten är i stort sett hypoteser).

"* Gränsvärdet för "Bra" är ca 4% - men här kan fler faktorer spela in. 20% kan vara både mindre bra och svag hos olika personer beroende på andra, okända, faktorer."

Det sista var dock klarsynt kan jag tycka ;): "Högre årsinkomst än föregående år är bra"
UC algoritmer är en vetenskap ingen som kan ge exakta uppgifter inte ens UC själva så vi får försöka vara hjälpsamma på detta forum istället och inte hänga upp oss på små detaljer.

UC algoritmer är en vetenskap ingen som kan ge exakta uppgifter inte ens UC själva så vi får försöka vara hjälpsamma på detta forum istället och inte hänga upp oss på små detaljer.
Visst ska vi hjälpas åt, men jag har lite svårt för den mängd gissningar som på något mystiskt vis skrivs ut som sanningar på forumet. Visst kan man uttrycka sig i form av att jag tror/gissar men annars riskerar man att stjälpa istället för att hjälpa! Jag vill gärna hjälpa till om jag kan, men då ska jag vara säker på min sak. Men, det är min åsikt!

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp