Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

UC igen...

Jag loggar in på UC och ser att de har lite mer detaljerad information om scoringen, jag har svag, så här skriver de:
5 % av alla svenskar tillhör samma grupp som du!
De flesta i gruppen Svag har någon form av anmärkning och ofta även en aktuell skuld hos Kronofogden. Medelinkomsten i din grupp är för närvarande 150 000kr/år. Hela 95% av er har en betalningsanmärkning

Med all respekt för de som finns där hur kan jag med mina förutsättningar hamna där? 840 tkr i inkomst, 78 tkr i underskott, 390 tkr blanco/kredit. Inga som helst anmärkningar någonsin eller skuldsaldo... nä jag får ta en vända till med UC, det här verkar inte klokt.

låter ju helt sjukt att de rankat dig till den scoringen. Nä på dem! Och om det inte hjälper, datainspektionen! Tror de har tillsynen över dem.

Har du många UC förfrågningar? För det är något som drar ner "Betyget" avsevärt.

Har du många UC förfrågningar? För det är något som drar ner "Betyget" avsevärt.

8 stycken. Återigen är det sjukt om det är det som avgör... i dagsläget får man ju en UC vad man än gör, bl a fick jag en för att betala med SMS i lokaltrafiken...

Har man mer än 6 uc så påverkar det mycket.

Har man mer än 6 uc så påverkar det mycket.

Men visst är det sjukt att det väger tyngre än kraftigt ökad inkomst, förbättring av underskott av kapital o s v.
Det är inte så att jag heller tycker att jag ska ha det bästa kreditbetyget, men lite bättre än "svag" borde det vara.

Jag loggar in på UC och ser att de har lite mer detaljerad information om scoringen, jag har svag, så här skriver de:
5 % av alla svenskar tillhör samma grupp som du!
De flesta i gruppen Svag har någon form av anmärkning och ofta även en aktuell skuld hos Kronofogden. Medelinkomsten i din grupp är för närvarande 150 000kr/år. Hela 95% av er har en betalningsanmärkning

Med all respekt för de som finns där hur kan jag med mina förutsättningar hamna där? 840 tkr i inkomst, 78 tkr i underskott, 390 tkr blanco/kredit. Inga som helst anmärkningar någonsin eller skuldsaldo... nä jag får ta en vända till med UC, det här verkar inte klokt.

Låter väldigt märkligt. För ca 1 år sedan hade samma scoring som du. Jag hade ca 17 UC också. Nu år 2014 i januari tog jag ett blancolån på 50000 (70000 med räntor) sökte när jag var nere på 1 UC. Betalade av kreditkort på 20000 och ett på 5000 resten betalades av på smslån. Spärrade mig själv från att ta sms lån. Ganska nyligen gick min scoreing upp till "bra" från "dålig" lite konstigt med tanke på att jag tog ett blanco på 50000. Men kanske ser dom hellre det än kreditkort med skulder på. 2013 kommer jag taxera ca 240000. Taxerad inkomst 2011 var 28000 och 2012 är 127000. Såg också att de gjort om min ucs hemsida på mitt kreditbetyg.

Mvh

Saftig inkomst du har med 840 tkr.... !!!! Men du har tydligen problem ändå !!! Hoppas det löser sig då !

Saftig inkomst du har med 840 tkr.... !!!! Men du har tydligen problem ändå !!! Hoppas det löser sig då !

Ja, problemen bottnar i en dålig skilsmässa för 20 år sedan, med stora skulder efter en husförsäljning, sen har det bara rullat på... det är först de 4 senaste åren som jag mer än fördubblat min inkomst. Förra året blev det nästan 1 Mkr, men det syns ju inte förrän i bästa fall i juni i UC. Jag kommer inte att få någon betalningsanmärkning eller så, men det som är surt är att det kommer att ta lång tid att bli skuldfri och under tiden så betalar jag orimliga räntor. Med rätt samlingslån så skulle jag kunnat betala av 20 tkr, inkl ränta och amortering, så hade skulderna snart varit ur världen. Jag ser det långsiktigt och hoppas att min UC-score efter årets taxering blir bättre, men som sagt var ska jag ta en dust med dem ändå nu, har redan mejlat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp