Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

UC igen...

Dålig UC

samma här inkomst 520000:- men har 420000:- i lån och krediter efter förlorad företag och en skilsmässa. Min bank tycker att jag är en idiot när man ber om ett samlingslån och tycker att jag får skylla mig själv och det vet jag också men varför sägs att banken ser på framtida betalnings förmåga. Jag har klarat mig ganska bra och har inga betalning anmärkningar men jag har lånat massor av sms lån och nu är det nog när ingen bank vill ställa upp och ge ett bra lån. jag kommer att ansöka om skuldsanering och låta alla mina lån och krediter går till kronofogden och jag tycker att man har kämpat så länge utan att skuldberget har sjunkit så bör man släppa allt och leva med det under 5 år.
Banken vill ha säkerhet och det har jag inte så jag får leva med små pengar utan bekymmer.

samma här inkomst 520000:- men har 420000:- i lån och krediter efter förlorad företag och en skilsmässa. Min bank tycker att jag är en idiot när man ber om ett samlingslån och tycker att jag får skylla mig själv och det vet jag också men varför sägs att banken ser på framtida betalnings förmåga. Jag har klarat mig ganska bra och har inga betalning anmärkningar men jag har lånat massor av sms lån och nu är det nog när ingen bank vill ställa upp och ge ett bra lån. jag kommer att ansöka om skuldsanering och låta alla mina lån och krediter går till kronofogden och jag tycker att man har kämpat så länge utan att skuldberget har sjunkit så bör man släppa allt och leva med det under 5 år.
Banken vill ha säkerhet och det har jag inte så jag får leva med små pengar utan bekymmer.

Du gör helt rätt som släpper allt, tyvärr kan jag inte göra detsamma då blir jag av med mitt jobb och det blir ännu värre.
UC är jordens skit, i inget annat land fungerar det så, har nyss varit på föreläsning om det. Deras råd hur man förbättrar sin scoring är direkt skrattretande:
"Minska antalet krediter - och beloppen.
Hur stora och hur många lån du har på banken och hos finansbolag påverkar ditt kreditbetyg. Det är bra om du avslutar krediter du inte använder. Har du många små lån kan det vara bättre att lägga ihop dem till ett lite större lån. Tänk på att inte söka krediter i onödan eftersom även antalet sökta krediter kan påverka ditt kreditbetyg."
Allt blir ju som ett enda stort moment 22...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp