• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

UC, när ändras årsinkomsten

Lollita

Viktig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
3 Mars 2016
Meddelanden
54
Mottagna reaktioner
3
Poäng
22
Hej
Jag undrar när års inkomsten ändras i uc:n? Har så dålig koll på hur det fungerar med uppdateringen.
Eftersom jag har deklarerat, så undrar jag när den årsinkomsten syns på minuc?
Jag kanske verkar helt "borta", men känns som detta forum har koll på sånna här frågor!
Mvh
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Det sker när du fått ditt slutskattebesked i juni när din deklaration är klar då uppdateras din inkomst
 
S

Shady

Gäst
Poäng: 0
Är det annorlunda i år om man har digital brevlåda? När registreras det då om man skickar in allt i tid?
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Är det annorlunda i år om man har digital brevlåda? När registreras det då om man skickar in allt i tid?
Ja om du har godkänt din deklaration utan ändringar senast den 29/3 så uppdateras din årsinkomst vecka 14 mellan den 3-9 april
 
H

Huhu

Gäst
Poäng: 0
Hej,

Jag deklarerade digitalt i år och fick mina pengar innan påsk men mina inkomstuppgifter har inte kommit med för 2016 i UC:n ännu trots att jag gjorde en kreditupplysning 1.maj 2017 så det verkar dröja.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Oavsett om du deklarerat digitalt i mars eller senast 2/5 så kommer din inkomst att uppdateras i början på juni.
 

Olle.

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
3 Januari 2013
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
62
Poäng
197
Baserat på de senaste 4 årens datum för uppdatering, gissar jag att UC uppdaterar inkomsterna den 7:e eller 8:e juni :)
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Skatteåterbäringen för dem som deklarerat 2/5 kommer mellan 7-9 juni så då får de också slutskattebesked och inkomsten uppdateras.
 

anwid

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
22 April 2017
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Skatteåterbäringen för dem som deklarerat 2/5 kommer mellan 7-9 juni så då får de också slutskattebesked och inkomsten uppdateras.
Baserat på de senaste 4 årens datum för uppdatering, gissar jag att UC uppdaterar inkomsterna den 7:e eller 8:e juni :)

Jag mejlade UC idag och dom skrev att uppgifterna uppdateras inte nu utan i mitten av juni. Hoppas dom har fel!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp