• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

UC och Krediter

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Såg att BN hade tagit en UC igår dock ingen summa utan ett streck efter. Är det en sån man kallar micro UC ?

Sen nån som har råd ang krediterna? Har dock bara Brixo som syns på UC sen är det annat skräp som viaconto, ferratum, credway.
Om BN syns på synliga ff så är det full UC.
Mikro UC är ju en förenklad UC (mindre uppgifter om personen)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
hej hej

Finns säker någonstans i forumet men orkar inte leta:oops::D
Tänkte på detta med krediter och UC speciellt när jag ramlade över både en tråd ang qliro och credway.
Har qliro på min UC (550kr) dock står det avslutad. Har även credway som jag nu ska lösa.
Eftersom jag fått samlingslån och nu ska försöka jobba på mitt UC som idag är på 33,1%:confused: för att senare ta ett bättre lån med lägre ränta.
Kommer scoren bli bättre när man har ett samlat lån?

Vad är det bästa att avsluta alla krediter eller bara ha dom nollade.
Så som jag förstått det så är det positivt med kredit som då är nollad(?) eller är jag helt ute och cyklar:oops:
Positivt med nollad vanligtvis men beror på övriga förutsättningar. Nollad är bättre än utnyttjad kredit iallafall
Kan bli sämre betyg (tillfälligt kanske) om man avslutar krediter på UC.
 

MyLife

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
15 November 2018
Meddelanden
260
Mottagna reaktioner
70
Poäng
227
Om BN syns på synliga ff så är det full UC.
Mikro UC är ju en förenklad UC (mindre uppgifter om personen)
Vad jag vet tar BN full UC - min synliga förfrågan från dem har just blivit 1 år så borta nu.
 

Freya

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
12 Februari 2019
Meddelanden
189
Mottagna reaktioner
102
Poäng
297
Tack för svar.
Vet att dom tog UC för en månad sen, men som kanske tog en ny. Ser ut så här.
 

Bilagor

  • 35D046B6-1673-42C7-A113-7BF9581F8AC6.jpeg
    35D046B6-1673-42C7-A113-7BF9581F8AC6.jpeg
    70.7 KB · Visningar: 153

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Tack för svar.
Vet att dom tog UC för en månad sen, men som kanske tog en ny. Ser ut så här.
Hur var det, du sökte via förmedlare och fick avslag. BN kanske tog en upplysning då. Hann det gå en månad till då du fick pengarna/lösta lån. Då kanske dem tog upplysning igen för att det var mer än 30 dagar. Låneansökan gäller i 30 dagar.
 

Freya

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
12 Februari 2019
Meddelanden
189
Mottagna reaktioner
102
Poäng
297
Hur var det, du sökte via förmedlare och fick avslag. BN kanske tog en upplysning då. Hann det gå en månad till då du fick pengarna/lösta lån. Då kanske dem tog upplysning igen för att det var mer än 30 dagar. Låneansökan gäller i 30 dagar.
Alltså jag sökte på advisa fick i GA erbjudanden. Sökte då separat på BN och blev godkänd. Sen har det varit lite fram och tillbaka med div dokument och nu fick jag lånet. Men möjligt att det är för det gått mer än 30 dagar.
Nu är UC katastrof men hippas det blir bättre nästa månad när jag bara har ett lån. Men har ju kredit på bla credway, så därav frågan lm man ska behålla den nollad eller säga upp den.
 
D

DagsAttLösaLån

Gäst
Poäng: 0
Jag gick från 4% till 0,7 efter jag betalat av mitt maxade kreditkort från remember på 40000, qliro på 20000 samt credway på 20000 precis för det blev synligt på uc. Nu har jag en jäkla massa outnyttjade krediter på uc.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp