Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Uc:s Kreditbetyg

Hej.

Jag undrar om någon vet lite närmare hur Uc:s kreditbetyg funkar.

Har i dagsläget 2st betalningsanmärkningar, varav den sista släpper under november månad.

Uc:s kreditbetyg visar idag mindre bra. Alltså inte svag, vilket är den lägsta nivån.

Årsinkomst för 2012: 222.000 / underskott 17.000.

Vad kan jag förvänta mig att btyget hamnar på när mitt "register" är rent.

Mvh.

Hej.

Ok, det låter positivt, hur kan det komma sig att jag inte bedöms som kreditbetyg svag, trots att jag har 2st anmärkningar?

Kan UC anse att 17.000 i underskott är mycket för en årsinkomst gällande 22.000?

Har även 2 tidigare förfrågningar under de senaste 12-månaderna, 2011 taxering landade på 224.000.

Mvh.

17000 i underskott är nada trots en mindre hög lön
Ja, hög lön ger inte bra kreditbetyg, jag tjänar nästan 1 Mkr/år, om man har ett högt underskott. Jag har kreditbetyg "Svag" (det lägsta). Har aldrig haft en betalningsanmärkning. Tyvärr är mitt underskott för 2011 136 tkr. Under det senaste året har jag betalt av 50 tkr på kortkrediter, syns att jag gjort det i UC, det verkar heller inte påverka någonting... Jag har inte fått mitt slutskattebesked (inkomstår 2012) ännu. Underskottet av kapital under 2012 för min del har sjunkit till 70 tkr (jag har alltså halverat underskottet). Ska bli mycket intressant och se om jag får bättre kreditbetyg på UC, när väl 2012 års uppgifter kommer in. Jag har 10 förfrågningar och 350 tkr i kort/blancokrediter.

Vill kort förtydliga mitt senaste inlägg.

222.000 årsinkomst gällande 2012
224.000 årsinkomst gällande 2011

2st UC förfrågningar under de senaste 12-månaderna

Ingen skuld hos kronkalle eller inkasso.

> lize

Ok! tackar för svaret, det var ingen dålig inkomst du hade (=

>lize

Ok! utöver din höga årsinkomst är det ju bra att du sänkt ditt underskott, kan även lägga till att jag har lån utan säkerhet på ca 145.000kr.

Har dock fast jobb och månadslön, glömde bort en del viktiga saker, tror du att jag landar på bra med mina förutsättningar?

Mvh.

> lize

Ok! tackar för svaret, det var ingen dålig inkomst du hade (=
Tack, jag jobbar mycket, vilket är enda vägen ur dålig ekonomi, vilket jag håller på att reda upp nu. Dock kunde jag amorterat avsevärt mer om jag fått ett vettigt samlingslån och varit skuldfri inom ett par år, men det blir ett moment 22, så länge man har höga räntor (underskott av kapital) så får man inga lån med låga räntor... jag trodde dock i min enfald att inkomsten skulle ha större påverkan på UC än den faktiskt har.

lize >

Ok! ja det är inte lätt när uc gör som dom gör, det är bara att kämpa på, inget annat som gäller för den "lilla" människan, lycka till.

Mvh.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp