• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Uc skjutit I höjden, varför?

Solros

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
27 Februari 2020
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Gjorde en ansökan på lendo och på uc visade scoret 6,4

valde att gå vidare med ett lån från cashbuddy (det som erbjöds, vet att det är sådär) fick då en till uc från dom och på den står det 20,9 I uc score.
sen helt plötsligt var min uc score 25,67 och nu 27,3.
Har 8ff
8st lån/krediter- 494.000kr
Inkomst 305.000kr



Ingen övertrassering på något, men ingen möjlighet att betala ner något pga en sjukskrivning som jag är påväg ut ur.

Har tre ff som försvinner nu I mars men med infon om att easycredit ska börja rapportera in så vill jag bara lösa bort det så snabbt som möjligt då jag inte har tid att vänta längre än till slutet på mars, vad ska jag göra? Är BN ett alternativ? Antingen deras privatlån/blanco på ca 50.000kr eller kreditkort för att släcka bränderna och invänta att månaden är över och kanske då också ha möjlighet att invänta skatteåterbäringen som kommer I början av april och betala av ytterligare en kredit som syns hos uc.

Alla tips och råd önskas!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

MyLife

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
15 November 2018
Meddelanden
260
Mottagna reaktioner
70
Poäng
227
Gjorde en ansökan på lendo och på uc visade scoret 6,4

valde att gå vidare med ett lån från cashbuddy (det som erbjöds, vet att det är sådär) fick då en till uc från dom och på den står det 20,9 I uc score.
sen helt plötsligt var min uc score 25,67 och nu 27,3.
Har 8ff
8st lån/krediter- 494.000kr
Inkomst 305.000kr



Ingen övertrassering på något, men ingen möjlighet att betala ner något pga en sjukskrivning som jag är påväg ut ur.

Har tre ff som försvinner nu I mars men med infon om att easycredit ska börja rapportera in så vill jag bara lösa bort det så snabbt som möjligt då jag inte har tid att vänta längre än till slutet på mars, vad ska jag göra? Är BN ett alternativ? Antingen deras privatlån/blanco på ca 50.000kr eller kreditkort för att släcka bränderna och invänta att månaden är över och kanske då också ha möjlighet att invänta skatteåterbäringen som kommer I början av april och betala av ytterligare en kredit som syns hos uc.

Alla tips och råd önskas!
Det ska väl inte bli flera UC-förfrågningar.Hade kontaktat Lendo om detta.
 

Solros

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
27 Februari 2020
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Inte första gången det händer med dom(cashbuddy) dock kan jag inte göra något åt det då förfrågan inte syns på min uc enbart I förändringen av scoret?
 

Jaaaag

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
17 Augusti 2018
Meddelanden
217
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Inte första gången det händer med dom(cashbuddy) dock kan jag inte göra något åt det då förfrågan inte syns på min uc enbart I förändringen av scoret?
Då är de inte heller en förfrågan utan de har fått en upplysningskopia..
 

pinnen222

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
28 Maj 2018
Meddelanden
353
Mottagna reaktioner
98
Poäng
267
Samma har hänt mig idag fast på bisnode. Nordax o sevenday har tagit en upplysning..fast gjorde via lendo o redan valt ett erbjudande..hur gör man nu..?
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Samma har hänt mig idag fast på bisnode. Nordax o sevenday har tagit en upplysning..fast gjorde via lendo o redan valt ett erbjudande..hur gör man nu..?
Nordax och seven day brukar alltid ta bisnode vid ansökan hos alla låneförmedlare (dem som har dem bankerna som tar bisnode)
Bara en UC kan dem ta, men bisnode kan dem tydligen ta också...
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Gjorde en ansökan på lendo och på uc visade scoret 6,4

valde att gå vidare med ett lån från cashbuddy (det som erbjöds, vet att det är sådär) fick då en till uc från dom och på den står det 20,9 I uc score.
sen helt plötsligt var min uc score 25,67 och nu 27,3.
Har 8ff
8st lån/krediter- 494.000kr
Inkomst 305.000kr



Ingen övertrassering på något, men ingen möjlighet att betala ner något pga en sjukskrivning som jag är påväg ut ur.

Har tre ff som försvinner nu I mars men med infon om att easycredit ska börja rapportera in så vill jag bara lösa bort det så snabbt som möjligt då jag inte har tid att vänta längre än till slutet på mars, vad ska jag göra? Är BN ett alternativ? Antingen deras privatlån/blanco på ca 50.000kr eller kreditkort för att släcka bränderna och invänta att månaden är över och kanske då också ha möjlighet att invänta skatteåterbäringen som kommer I början av april och betala av ytterligare en kredit som syns hos uc.

Alla tips och råd önskas!
Hur ser ditt kreditbetyg ut? är det på 27,3?
Kan kanske vara att det bara syns på upplysningskopiorna?
Du gjorde bara en ansökan då?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp