• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

UC tagen fr spelsajt??

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Hur lång och arg skulle tråden bli om Lånforum.se el Facebook plötsligt började ta UC förfrågningar på folk slumpmässigt?
Nu med hårdare regler med GDPR å allt borde det finnas nåt som hindrar företag att göra så alt. att man måste godkänna att företaget begär ytterligare information plötsligt?

En kreditgivare som man har lån hos skulle helt lagligt kunna ta en kreditupplysning varje dag på en person som har lån där och sabotera kreditvärdigheten fullständigt?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Nu förstår jag din irrationan i ditt fall Tourettes men som Pala säger vore det ju faktiskt bra för framtiden om de gör en UC koll (utan att upplysningarna redovisas då) för att förstå sig på en om det är någon som lider av problem eller inte.
Då får dom väl vara ännu mer tydliga om dom plötsligt efter nösta 10 år börjar ta UCs. Om detta nu är ett krav med svenska spel licensen kan folk plötsligt få 10-20 ff från olika spelsajter. Nånstans känns det som att det gått långt över gränsen för vad spelaren godkände vid registreringen flera år innan.
Bara å invänta UCs fr ICA och Coop mf när du köpt en falukorv på kreditkortet.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Då får dom väl vara ännu mer tydliga om dom plötsligt efter nösta 10 år börjar ta UCs. Om detta nu är ett krav med svenska spel licensen kan folk plötsligt få 10-20 ff från olika spelsajter. Nånstans känns det som att det gått långt över gränsen för vad spelaren godkände vid registreringen flera år innan.
Bara å invänta UCs fr ICA och Coop mf när du köpt en falukorv på kreditkortet.
Ja det bör framgå och ska vara tydligt.
En UC tas inte hur som helst
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 278
Mottagna reaktioner
13 385
Poäng
8 917
I ärlighetens namn så är det faktiskt sjukt vagt, en UC måste vara "befogad" det betyder i princip att varenda jävla företag jag har något hos kan ta lite upplysningar hux flux. Allt ifrån att bli medlem på Apoteket till min hyresleverantör eller vad fan vet jag. Alla som man har något med.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
I ärlighetens namn så är det faktiskt sjukt vagt, en UC måste vara "befogad" det betyder i princip att varenda jävla företag jag har något hos kan ta lite upplysningar hux flux. Allt ifrån att bli medlem på Apoteket till min hyresleverantör eller vad fan vet jag. Alla som man har något med.

Så är det, och i teorin kan man ta upplysningar under pågående avtal också, kanske för att uppdatera kvaliteten på den fordringsstock man har
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 278
Mottagna reaktioner
13 385
Poäng
8 917
Så är det, och i teorin kan man ta upplysningar under pågående avtal också, kanske för att uppdatera kvaliteten på den fordringsstock man har

Exakt. Enligt UC räcker det med "legitimt skäl" utan att närmare definiera vad som menas med detta.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Ring uc o kolla hur det funkar och om dom kan bestrida
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Jag kan ha missat något nu, men kan man bestrida en uc..?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp