• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

UC

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 950
Mottagna reaktioner
6 139
Poäng
3 907
Sorry, missade att de va så tätt inpå ! Däremot så la ja märke till att dom hade sagt samma sak till hen om att brev skulle komma hem efter ca en vecka med beslut, men hen ringde likväl och frågade...
Tänk om Du själv hade ringt idag - du hade kanske fått samma positiva svar :)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147
Sorry, missade att de va så tätt inpå ! Däremot så la ja märke till att dom hade sagt samma sak till hen om att brev skulle komma hem efter ca en vecka med beslut, men hen ringde likväl och frågade...
Tänk om Du själv hade ringt idag - du hade kanske fått samma positiva svar :)
Det hade kanske varit bättre än ovissheten och tusen hjärnspöken.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 950
Mottagna reaktioner
6 139
Poäng
3 907
Sen läste även Du vad Mjau skrev till Dig häromdagen... hennes man fick avslag första gången dels pga ganska nya skulder, men även då hade skusan varit negativa till att hennes man tog lån för hennes skull...
MEN andra gången gick likväl hans ansökan igenom...
Så snälla, försök ha hoppet uppe :)
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 671
Mottagna reaktioner
947
Poäng
787
Ang UC:n så inte förrän du fått bekräftat att du fått inledande kommer det stå på din UC.
För vår del så tog det från första samtalet i slutet av januari-17 till den 22/5-17 innan vi fick inledande. Sen fick vi den beviljad i sept-17.
Så tappa inte hoppet Ny2018!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147
Ang UC:n så inte förrän du fått bekräftat att du fått inledande kommer det stå på din UC.
För vår del så tog det från första samtalet i slutet av januari-17 till den 22/5-17 innan vi fick inledande. Sen fick vi den beviljad i sept-17.
Så tappa inte hoppet Ny2018!
Tack!
Har upptagit mina tankar under en vecka nu och vill bara ha ett svar.
Varför tog det så lång tid @annlo ?
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 671
Mottagna reaktioner
947
Poäng
787
Tack!
Har upptagit mina tankar under en vecka nu och vill bara ha ett svar.
Varför tog det så lång tid @annlo ?
En orsak att det tog tid var att vi höll på att sälja huset o den biten vart klar 1/3-17. Jag kunde dock släppa o tänkte inte så mkt på hur det skulle gå. Vilket var skönt.
Däremot gick det ganska fort från det vi skickade in ansökan till första kontakt. Vi skickade in i nov-16 så det tog bara drygt 2 månader. Ser att det är väldigt lång handläggningstid numera.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147
En orsak att det tog tid var att vi höll på att sälja huset o den biten vart klar 1/3-17. Jag kunde dock släppa o tänkte inte så mkt på hur det skulle gå. Vilket var skönt.
Däremot gick det ganska fort från det vi skickade in ansökan till första kontakt. Vi skickade in i nov-16 så det tog bara drygt 2 månader. Ser att det är väldigt lång handläggningstid numera.
Då är mitt fall desto mer solklart. Äger ingenting bortsett från ett pensionssparande som min handläggare förklarade hur jag skulle hantera men det var i början av samtalet och när vi kom till skäligheten så blev allt fel då jag föll på att skulderna var pga son och fd sambo till stor del samt att jag gynnat en privat skuld.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp