Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Underhållsbidrag löneutmätning

Jag undrar om jag har rätt att komma överens med den andra föräldern om storleken på underhållsbidrag ifall jag har löneutmätning? Det är ju en kostnad som inte bör påverka ett barn. Måste det finnas ett domstolsbeslut eller liknande för vi har bara kommit överens om ett belopp som är rimligt och ingen klagar över det. Är dock orolig att kronofogden ska tycka att det är för högt.

Tror aldrig jag behövt ta ställning till det, när man ber om underlag så finns det oftast inget..

Men vad betyder det? Antingen får man behålla det eller inte för att skicka till andra föräldern är det jag vill ha svar på.
Det betyder att jag inte behövt ta reda på hur man ska hantera frågan eftersom den aldrig kommit in så den ska prövas.

Det betyder att jag inte behövt ta reda på hur man ska hantera frågan eftersom den aldrig kommit in så den ska prövas.
Hahaha va? Om man uppger det så lär det godtas eller avslås. Nåt annat är ju inte aktuellt. Om du inte vet, då är det bättre att inte svara.

Jag undrar om jag har rätt att komma överens med den andra föräldern om storleken på underhållsbidrag ifall jag har löneutmätning? Det är ju en kostnad som inte bör påverka ett barn. Måste det finnas ett domstolsbeslut eller liknande för vi har bara kommit överens om ett belopp som är rimligt och ingen klagar över det. Är dock orolig att kronofogden ska tycka att det är för högt.
Har du skulder för underhåll för indrivning?

Har du skulder för underhåll för indrivning?
Nej. Jag betalar underhåll enligt en överenskommelse med barnets mamma. När man räknar ut sitt förbehållsbelopp på kronofogdens hemsida finns under "kostnader" en post som heter "underhållsbidrag", så jag antar att den kostnad är en kostnad man kan få behålla utöver förbehållsbeloppet.

Nej. Jag betalar underhåll enligt en överenskommelse med barnets mamma. När man räknar ut sitt förbehållsbelopp på kronofogdens hemsida finns under "kostnader" en post som heter "underhållsbidrag", så jag antar att den kostnad är en kostnad man kan få behålla utöver förbehållsbeloppet.
Ja, men inte högre än vad Försäkringskassan hade fastställt.
Du kan alltså inte "komma överens" om 7000 kr i månaden per barn för att undanhålla detta från utmätning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp