Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Underskott av kapital

Har läst mycket om just underskott av kapital. Detta är något som påverkar ens scoring. Men jag har också läst att man kan ändra detta i sin deklaration. Visst skulle man förlora lite pengar på det men är det möjligt att själv ta bort detta? Någon som vet?

Har läst mycket om just underskott av kapital. Detta är något som påverkar ens scoring. Men jag har också läst att man kan ändra detta i sin deklaration. Visst skulle man förlora lite pengar på det men är det möjligt att själv ta bort detta? Någon som vet?
Ja, när jag förstod hur mycket det påverkar scoringen och att jag aldrig skulle komma ur skiten om jag inte ändrade i deklarationen, så nu har jag gjort det i årets deklaration. Jag har inte fått min slutskattesedel ännu, eftersom det blir restskatt p g a detta tilltag. Att jag får betala en del av räntorna helt ur min egen ficka är iofs lite surt, men väl värt om jag på detta vis kan förbättra min scoring och därmed få bättre lån.

Okej men då är det alltså fullt möjligt att göra dessa ändringar! Även om jag tycker att det är principiellt fel att man ger bort pengar. Men det har ju alltid varit så att man i Sverige lättast sparkar på dom som redan ligger ner.

Okej men då är det alltså fullt möjligt att göra dessa ändringar! Även om jag tycker att det är principiellt fel att man ger bort pengar. Men det har ju alltid varit så att man i Sverige lättast sparkar på dom som redan ligger ner.
Ja, jag tog bara upp de räntor för de lån som syns i UC, så att det hela verkar rimligt. Jag inser ändå att jag är någorlunda lyckligt lottad, jag tjänar mycket pengar, som kan göra så här, detta kostar mej i rena nettopengar 25 tkr... Jag inser att de flesta behöver sina pengar för ränteavdragen. Men som sagt var om man kan så måste man ta till drastiska åtgärder, för att komma ur detta moment 22. Det är alltså ganska mycket skitsnack i reklam om att man kan sänka sina räntor genom att ta samlingslån, det är bara de som redan har lågt underskott av kapital som får de bästa villkoren. Jag är helt övertygad om att de flesta skulle klara av sina skulder med vettiga banklån utan ockerräntor.

Ja, själv tjänar jag runt 400 000/ årligen. Jag skulle behöva ett lån på ca 100 000 för att samla ihop allting. Pga för många förfrågningar så får jag inte det utan härvar runt i en cirkel där sms lån är vardag. Jag kommer inte ur det. Men sannolikt så klarar jag av ett lån på 100 000 bra mycket bättre än som jag håller på nu. Detta kostar multum varje månad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp