Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Underskott högre än skatt

Hej,

En fråga.

Har jag förstått det rätt att skatteåterbäringen inte kan vara mer än skatten man betalar.

Tex om jag betalat 150.000 i skatt under 2022 och har skattereduktion på 122.000 men jag har även sålt en bostad med en förlust på ca 1,2 miljoner där jag kan göra avdrag på 180.000 så får jag ändå aldrig mer återbäring än dom 150.000 i skatt som jag betalat?

Precis. Det är ett avdrag på inbetalad skatt, och inte en ersättning för någonting. Du kan bara få ut max det du har betalat in i skatt.

Ja tyvärr är det så, du måste ha betalat in tillräckligt med skatt för att kunna kvitta underskottet (eller de 30% som kan fås tillbaka) mot den betalda skatten.
Men om du har partner och ni har gemensamma lån eller om ni gemensamt sålt bostaden så kan du lägga hälften av de kostnaderna på din partner.

Tack och lov kan man inte få tillbaka mer än man betalat. Det skulle öppna för många kluriga upplägg annars

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp