• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Underskott kapital, beviljad eller avslag

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
818
Mottagna reaktioner
303
Poäng
497
Det ändras alltid strax efter Skatteverket har fattat ett beslut. Alla ”rykten” om att UC bara uppdateras med Skatteuppgifter vissa få ggr per år är ”fake news”.
Både ja och nej. Inkomstuppgifter som beslutas första gången inkommer april, juni, augusti, september och december. Omräkningar/ändringar sker två gånger per månad.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

återfallandeproblem2016

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
27 Oktober 2020
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
24
Poäng
112
tack för era svar.
Så vad tror/tycker ni? Borde man ändra det så här sent på året? Eller vänta till nästa deklaration.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 853
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Skickade ansökan om ändring av underskott igår kväll när jag skrev detta inlägg.
vill bara uppdatera er att min är beslutad och beviljad det tog knappt ett dygn

Du minskade underskottet eller? Trist om dom nekar att du ändrar tillbaka, då får du betala in lite skatt
 

återfallandeproblem2016

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
27 Oktober 2020
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
24
Poäng
112
Ja jag ändrade det, dock så har ingen upplysning reggat det än. Vet inte om jag gjorde fel val att sänka det.
Fick att det ska vara återbetalat den 12/10 så det blir ju ganska tajt. Förhoppningsvis ger det resultat att jag får mitt sista samlingslån att samla det sista smålånen jag har kvar.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 853
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Dom skulle ju kunna neka att ändra tillbaka och då blir det att betala skatten bara.
Skatteverket är inte jätteintressad att sitta och ändra folks deklarationer fram och tillbaka för att hyfsat till kreditbetyg, dom skulle kunna neka ändring nr 2 och hänvisa till att man på heder och samvete osv just intygat ett annat belopp.
 

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
887
Mottagna reaktioner
366
Poäng
497
skattejämkningar nu framtill årskiftet.
årsinkomst 450000
Underskott 187k
Vad kan man sänka underskottet till tro ni. ?

lr kan man överhuvudtaget jämka och ändra ?
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
975
Mottagna reaktioner
627
Poäng
617
Jämkning är ju en uppskattning på vad man kommer betala under hela detta året. Nästa år har du ju facit på vad du faktiskt betalade och då blir det ju kanske inte samma siffror som du angav när du sökte jämkning, vilket inte är något konstigt. Så visst bör man kunna jämka i år och ändra underskottet nästa år. Om du menar att ändra årets deklaration så är det ju för förra årets inkomst och avdrag och bör rimligen kunna ändras även om man jämkar nu. Men samtidigt är det ju inga dumhuvuden som jobbar där så de lär ju fatta varför du vill ändra när du samtidigt jämkar.
Så vore jag den som handlägger ditt ärende skulle jag sätta en markering på dig för kontroll av kommande deklarationer.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp