Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Undvika betalningsanmärkning

Hej,

Fick idag ett brev från Kronofogden att de lagt upp ett betalningsföreläggande och de vill att jag skriver på. Fick samtidigt ett brev från Monetti som jag är skyldig pengar, som ville att jag skulle betala in hela summan till dem, för att de skulle lägga ner sin förfrågan till Kronofogden.

Jag har varit utomlands och glömde helt enkelt bort att betala denna skuld, och jag har pengar för att betala den. Hur går jag tillväga för att inte få en anmärkning, eller är jag redan körd?

/Jessica

Betala direkt till bolaget du har en skuld hos så drar dom tillbaka ärendet och du får ingen anmärkning.
Du har 10 dagar på dig att betala från de du har skrivit under och postat brevet till KF . Har du inte betalat efter de så får du en anmärkning.

Maila Monetti och be om exakt belopp du ska betala, fick själv en betalningsanmärkning pga att företaget uppgav fel belopp när jag mailade och det saknades 500kr.

Glöm inte att meddela Kronofogden att du betalat, annars kan de ge utslag ändå om inte långivaren är kvick nog med att dra tillbaka.

Ska jag skriva på Kronofogdens brev eller betala och bestrida?

Skriv inte på någonting. Ring Monetti, be dom ge dig summan du är skyldig dom, gör betalningen. När summan är hos dom meddelar dom Kronofogdemyndigheten att skulden är betald och att betalningsföreläggandet kan slängas i papperskorgen.

Eftersom du fick brevet från Kronofogdemyndigheten igår behöver du inte vara orolig för besök från dom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp