Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Upp över öronen begravd i skulder

Just nu är jag helt tom och svart invärtes. Jag tog tillsist mod till mig och räknade ut hur illa det ser ut med vår ekonomi och det var inget roligt...
Över 900 tusen i blanco/krediter/idiotlån... Hur är det möjligt?? Vad har vi gjort?? Varför har vi gjort så??

Sjukt!
När värsta chocken lagt sig börjar jag fundera på HUR vi ska gå vidare. Vad gör vi?
Vi bor i hus men det är ju oxå belånat inte hela vägen över skorstenen men inte långt därifrån.
Än så länge ligger vi inte efter med några räkningar men har ju lånat för att kunna betala... nu är det slut med det.
Vi har alltså varken betalningsanmärkningar eller blanca förfrågningar på uc.
Min sambo har 2,8 i betyg på UC jag har 9,2 vår gemensamma inkomst ca 750 tusen.

Tips på hur vi går vidare?

Jag kan ju knappt andas av all ångest! Hjälp!

Era förutsättningar ser ut som rena drömmen för mig som ligger efter med räkningar samt inte får bra lån (knappt dåliga heller!)

ett första steg kan vara att ni ser över alla era kostnader, skrev precis i en annan tråd att vi bytte hem- och bilförsäkring samt teleoperatör och halverade våra kostnader! ta bort allt onödigt, extra tv kanaler, medlemskap hit och dit etc etc.
Se över matkostnaderna och hushålla bättre med matpengarna om det går.
Klarar ni er genom att dra ner på allt som går att dra ner på utan att behöva ta extra lån för att klara månaden?

Har ni kollat med Ica banken t ex om ni kan få ett större lån för att betala de dåliga lån ni har?
Lendo kan vara ett alternativ för då får man bud på räntenivån från olika kreditgivare.

Kan ni låna lite till på huset och betala det värsta med högst ränta?
Lycka till!

Om du postar lite mer information om hur era kreditupplysningar ser ut (inkomst, förfrågningar - antal och när de togs, underskott, vilka lån som syns och summor) så kan det nog finnas hjälp att få!

scoringen är nog lite i högsta laget för att ICA ska godta det hela.
Är det 900k utöver bolånen eller inklusive?

900 utöver bolån... bolån ca 600
inkomst: 430 resp 360
unders 87 resp 60
synl lån 700 resp 670 men då är ju dom flesta "samma" eftersom vi är medlåntagare på varandras
synl krediter25 resp 52
förfrå 17 några försvinner i sep (efter 17 november är det nere i 7st) resp senaste togs 17/6 av 3 när vi skulle byta bredband senaste lånförfrågan är freedom 29/4

resp 17 förfrå senaste förfrågan häromdagen...

scoring 2,8 resp 9,8

hoppas någon förstår trots att det blev lite rörigt.

När vi pratar om det funderar vi på att försöka hanka oss fram tills i november när sambons antal förfrågningar är nere på 7. och då försöka samla ihop dom ca 340 k "sämsta" för att få ner månadskostnaden.
Tror ni att det finns en enda liten chans att få låna så mycket?

Senast ändrad:
900 utöver bolån... bolån ca 600
inkomst: 430 resp 360
unders 87 resp 60
synl lån 700 resp 670 men då är ju dom flesta "samma" eftersom vi är medlåntagare på varandras
synl krediter25 resp 52
förfrå 17 några försvinner i sep (efter 17 november är det nere i 7st) resp senaste togs 17/6 av 3 när vi skulle byta bredband senaste lånförfrågan är freedom 29/4

resp 17 förfrå senaste förfrågan häromdagen...

scoring 2,8 resp 9,8

hoppas någon förstår trots att det blev lite rörigt.

När vi pratar om det funderar vi på att försöka hanka oss fram tills i november när sambons antal förfrågningar är nere på 7. och då försöka samla ihop dom ca 340 k "sämsta" för att få ner månadskostnaden.
Tror ni att det finns en enda liten chans att få låna så mycket?

Det är tyvärr inte särskilt troligt med tanke på de redan stora blancolånen. Jag tror ni får ta mindre steg och samla mindre lån och ta det stegvis. Var inte medlåntagare på de nya lånen och jobba i första hand på att få den ena upplysningen så snygg som möjligt istället för båda.

Har ni funderat på snöbollsmetoden? I korta drag går den ut på att betala så lite som möjligt på alla lån utom det minsta, dvs försöka få betalningsfria månader, be om amorteringsfri månad etc och genom att betala bort det minsta lånet frigöra de pengar man la på det varje månad på det näst minsta istället och upprepa processen. Krävs dock att man är i ett läge där man i alla fall håller sig flytande och inte går back utan nya lån.

Med en väääldigt snäv budget kan det kanske funka med snöbollsmetoden. Tror ni det ens är lönt att söka nått lån i november? Någon med erfarenhet av skuldfinansiering hos svea direkt?

I dag har vi knappt 500k i lån på huset, från början var det lånet på nästan 800k vi har alltså betalat av ca 300k jag vet inte om det går att "låna om dom"?
Det är ju superjobbigt att gå till våran bankman...
Hur faan kan man va så jävla dumma som vi varit??? Just nu avskyr jag verkligen mig själv!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp