• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Uppdatering inkomst 2021

Jenka

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
418
Mottagna reaktioner
225
Poäng
407
Tänkte mer om du hade koll på vilket specifikt datum körningen görs hos UC nu i april. Det uppdateras inte löpande per person utan samtliga som fått sina slutskattebesked under april kommer med samma körning. Frågan är huruvida körningen görs kommande vecka eller veckan efter, V.16.
Nej, det kan jag inte svara på.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Försäkringskassan

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
4 Februari 2021
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Så här står det på MinUC

Inkomstuppgifter
Här visas inkomstuppgifter från dina två senaste inkomstdeklarationer.

De uppgifter som visas avser taxerad inkomst och inhämtas från Skatteverket. Skatteverkets avisering av inkomstuppgifter sker normalt sett vid fem tillfällen varje år; april, juni, augusti, september och december.

Under 2021 kommer aviseringarna ske kring den 15 april, 17 juni, 4 augusti, 15 september samt 8 december.

När UC får uppdatering om just din inkomst beror alltså på när din deklaration godkänts av Skatteverket – uppgifterna registreras då hos UC vid nästkommande schemalagda avisering.

Alla uppgifter är inte offentliga och därför kan de summor du själv ser i deklarationen skilja sig från de Skatteverket lämnar ut till andra parter. Detta kan till exempel bero på avdrag.

Alltså hoppas vi på den 15-16 april.
 
Ä

Äntligen

Gäst
Poäng: 0
Jag fick min skatt återbetald i förtid efter att jag ansökt om den.
Det innebär att manuell handläggning av min deklaration gjorts, och att jag fick ett beslut i Kivra.
Varken rubriken eller texten nämner ”besked om slutlig skatt”, som det brukar stå i beskedet.

Tar egentligen förgivt att det ersätter det sedvanliga skattebeskedet och att UC får mina nya inkomstuppgifter för 2020 samtidigt som för alla andra - men är samtidigt orolig för att det ska dröja.

Någon som har ett säkert svar?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp