• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Uppdateringar uc

Gino

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
29 November 2022
Meddelanden
65
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Jag skulle inte vara allt för optimistisk tyvärr
Ska inte söka en vill få bra uc betyg iaf sen försöka få ner lånen till närmare dubbla inkomst, jag är inte optimistisk men undrar om det går att vissa banker skulle ge mig några hundra k så jag kan betala av vissa skitlån det är målet
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 830
Mottagna reaktioner
1 838
Poäng
1 277
Ska inte söka en vill få bra uc betyg iaf sen försöka få ner lånen till närmare dubbla inkomst, jag är inte optimistisk men undrar om det går att vissa banker skulle ge mig några hundra k så jag kan betala av vissa skitlån det är målet
Jag tror inte att någon bank vill ge dig pengar.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 800
Poäng
9 787
Ska inte söka en vill få bra uc betyg iaf sen försöka få ner lånen till närmare dubbla inkomst, jag är inte optimistisk men undrar om det går att vissa banker skulle ge mig några hundra k så jag kan betala av vissa skitlån det är målet
"Några hundra k"
Du har en ganska låg inkomst och en hög blancoexponering, det bör inte bli några hundra k då.
 

Gino

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
29 November 2022
Meddelanden
65
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
"Några hundra k"
Du har en ganska låg inkomst och en hög blancoexponering, det bör inte bli några hundra k då.
Förstår men är 300k låg inkomst ? Det är väll medel ungefär vad jag läst av vissa som skriver ? Jag vet det ser ju inte ljust ut kommer söka i januari när jag ör nere på 2ff så får se om jag får nåt men har ju inte stor förhoppning
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 800
Poäng
9 787
Förstår men är 300k låg inkomst ? Det är väll medel ungefär vad jag läst av vissa som skriver ? Jag vet det ser ju inte ljust ut kommer söka i januari när jag ör nere på 2ff så får se om jag får nåt men har ju inte stor förhoppning

Du har alltså någonstans 23-25000 brutto, lite beroende på hur man ser på semestertillägget, men 25000 sett över året i alla fall.

Nu saxar jag från SCB

Medellön i Sverige​

2021
37 100
kronor

Medellön för kvinnor​

2021
35 100
kronor

Medellön för män​

2021
39 000

"https://www.scb.se/hitta-statistik/...ildning-jobb-och-pengar/medelloner-i-sverige/"

Snittet säger ju inte riktigt allt, då vissa får det att dra iväg ordentligt, men en lön på 25000 är kanske någon sorts medel bland medlemmar här, men inte på långa vägar något som liknar medel i Sverige.
(Jag trodde för övrigt att undersköterska skulle stå med på listan med yrken med lägst medellön, men det verkade vara andra kategorier som snodde åt sig den tveksamma ledartröjan)
 

Gino

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
29 November 2022
Meddelanden
65
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Du har alltså någonstans 23-25000 brutto, lite beroende på hur man ser på semestertillägget, men 25000 sett över året i alla fall.

Nu saxar jag från SCB

Medellön i Sverige​

2021
37 100
kronor

Medellön för kvinnor​

2021
35 100
kronor

Medellön för män​

2021
39 000

"https://www.scb.se/hitta-statistik/...ildning-jobb-och-pengar/medelloner-i-sverige/"

Snittet säger ju inte riktigt allt, då vissa får det att dra iväg ordentligt, men en lön på 25000 är kanske någon sorts medel bland medlemmar här, men inte på långa vägar något som liknar medel i Sverige.
(Jag trodde för övrigt att undersköterska skulle stå med på listan med yrken med lägst medellön, men det verkade vara andra kategorier som snodde åt sig den tveksamma ledartröjan)
Mm tufft tufft, jag har betalat av nu 20k extra och hoppas det kan hjälpa inför januari uppdatering och ansökan
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 800
Poäng
9 787
Hade aldrig kollat på den där sidan tidigare.
Man kanske skulle gå och bli kommundirektör. Eller någon bankchef. Trivsamma lönenivåer.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp