• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Uppfyller krav för skuldsanering!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907

Alltså hon skriver inte ut fullständig information. Hon delgav sin Skusan handläggare den kommande återbäringen och då ansåg handläggaren att den skulle inkluderas i skuldsaneringen.

Vanligtvis får man behålla sin återbäring, men ligger den i tiden för just ett skuldsaneringsbeslut och man vet med sig att man ska erhålla ett större belopp på återbäringen, så är det självklart helt rätt som @Ny2018 gjorde, som var ärlig och berättade om den rätt ansenliga summan i återbäring.
 

Einar1976

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
14 Juli 2016
Meddelanden
270
Mottagna reaktioner
194
Poäng
367
Sen så får ju mina borgenärer hela 95% av det jag är skyldig tillbaka. På skuldsanering.
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Jag brukar få ut runt 20 k. Hoppas att jag får behålla dem då. Verkar vara olika då från person till person.

Fick frågor idag om jag sökt a-kassa och så vidare för de procenten jag inte jobbar. Jag har blivit totalvägrad a-kassa eftersom att jag kan tänka mig att vidareutbilda mig i framtiden om jag inte kommer bort från servicebranschen vilket jag kanske av misstag då angett. Ser KF det som en dålig ursäkt och att jag borde ha ljugit om det för a-kassan eller godtar dem det som förklaring?
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Oj, hur kunde du anses som insolvent då?
När jag sökte skuldsanering så skulle jag kunnat betala 100%. När man får skuldsanering så tickar ingen ränta... jag betalade in närmare 900 tkr när jag hade löneutmätning på en skuld på 972 tkr, tror den sjönk typ 25 tkr, resten var ränta och avgifter. Avgifterna ska inte underskattas de gick på ca 14 tkr/år för min del, betydande mer är vad amorteringen var.

Jag skulle kunnat klara av skuldsaneringen på 4 år dessutom
 
Senast ändrad:

Einar1976

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
14 Juli 2016
Meddelanden
270
Mottagna reaktioner
194
Poäng
367
Då är jag betal 12363kr varje månad gick jag ändå 2000kr back pga av räntorna då jag hade ändå upp till 41% ränta på lån. Så hon jag hade kolla på hur mycket ränta jag hade. Så hon såg samma sak som jag att min skuld ökade med ca 24k varje år.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp