Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Upplever någon mer än jag sig hotad?

Hej.
Är det bara jag som får obehagskänslor av en del inkassobolag som hotar med det ena och andra? Jag mår faktiskt ganska dåligt på grund av det och är rädd ibland.

Nej

Numera är jag skuldfri. Men jag var aldrig rädd utan snarare har det helvete jag kommit ignenom gjort mig starkare

Så blir det för mig med sannolikt, man kan bara bli starkare av detta. Och sen kanske utbilda samhället om denna avart till bransch.
Jag upplever bara att vissa bolag verkar inte sky några medel vilka metoder de kan ta sig till.
Obehagligt.

Ja de kan allt kännas lite hotfullt.. Ville inkassobolag tycker du är värst? :/

B-Bolagen med eget inkasso

Tycker att dessa bolag med eget inkasso är mest oseriösa, vissa kan dock vara bra

En del av affärsplanen men när kapitalet sinar blir många jobbiga

Mmm precis. Jag kan ta att man är jobbig men när det finns underton av hot. Inte ok.

skaffa dig ett par större bollar. jag och andra missbrukare har lurat massor av folk. vi har ingen aning om vem vi blåst i vår idiotjakt på pengar. vårt eget fel men man kan inte gå och vara rädd för saker och ting. stå för de du gjort. vara rädd för inkassobolag är en aning patetiskt i mina ögon. vad är det ens att vara rädd för.

det är inte så att du kommer komma hem och hitta en yxa i dörren eller ett koöga i brevlådan från ett inkassobolag.

Kanske inte men nog så jobbigt. Särskilt när de hotar att kontakta arbetsgivare också.

Beror ju helt på vad man menar. Små egna inkassobolag kan säkert vara lite obehagligt.

Men dom stora, Svea Inkasso, Intrum Justitia och liknande är ju absolut inget att känna sig hotade av, tvärtom. Det är ju en mellanhand för att lösa ens skuldsituation och kan ofta bidra med bra saker och hjälpa en.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp