• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Uppsagt stort Collector lån.

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Fast räntan bör ju vara densamma trots att den är hos inkasso. Kostnaderna inkasso lägger på är ju bara inkassokostnader, dom kan väl ändå inte bara som magi lägga på massa ränta, räntan som gäller är väl den man avtalat om hos aktören man har lånet hos?
Ja fast dröjsmålsräntan är ju oftast högre än den vanliga avtalade räntan ! Dröjsmålsräntan kliver ju in när den går till inkasso
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
243
Poäng
447
Har erbjudit mig att betala 7000kr nu direkt och sen 7000kr i månaden med början i slutet av december och 6 månader framåt och sen höja. Hoppas det är godtagbart för dom, det är i alla fall 14000kr i december och sen 7000kr i 5 månader, bara att hålla tummarna nu.
Mitt collector har med kommit till Lowell idag, 170 tusen de ville att jag skulle ringa och vi skulle kolla min ekonomiska situation och lägga upp en plan efter det! Så ska bli spännande vad de säger imorgon!
Hur gick det för dig?
 

HC8000

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
15 April 2018
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Mitt collector har med kommit till Lowell idag, 170 tusen de ville att jag skulle ringa och vi skulle kolla min ekonomiska situation och lägga upp en plan efter det! Så ska bli spännande vad de säger imorgon!
Hur gick det för dig?
Inte fått något svar från dom ännu. Hoppas på svar imorgon.
Du kan väl höra av dig när du fått något svar..
 

Lexoz

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
14 Oktober 2021
Meddelanden
128
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Fråga om sänkt ränta ! Intrum verkade kunna frysa räntan på mitt bank norwegian lån om jag betala in 10k per månad ! Och det lånet är på 300k
Verkar otroligt. BN godkänner inga sånna uppgörelser har jag fått till mig från intrum. Jag hoppas såklart de ändrat sina rutiner, detta va ett par år sen
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Verkar otroligt. BN godkänner inga sånna uppgörelser har jag fått till mig från intrum. Jag hoppas såklart de ändrat sina rutiner, detta va ett par år sen
Jodå jag mailade dom och dom ville jag skulle betala 3 mån först , och sen ringa in ! Men han verkade väldigt förståelig ! För berättade att fanns skulder hos kronofogden och allt !
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Hoppas på det bästa
Normalt sett brukar intrum vara snabba att skicka till kronofogden ! , men skulle betalt senast den 27/11 på avbetalningsplanen men dom har fortfarande inte skickat till kronofogden och föreläggande
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Hoppas på det bästa
Idag skickades faktiskt det till kronofogden ! Men det är bara bra ! Dom får nämligen 35 % av min löneutmätning och 85 % av sambons ! Så det lånet är borta på 2,5 år med utmätningen :)
 

lex

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
993
Mottagna reaktioner
599
Poäng
577
Fast räntan bör ju vara densamma trots att den är hos inkasso. Kostnaderna inkasso lägger på är ju bara inkassokostnader, dom kan väl ändå inte bara som magi lägga på massa ränta, räntan som gäller är väl den man avtalat om hos aktören man har lånet hos?

normalt sett så har du avtalet en
Fast räntan bör ju vara densamma trots att den är hos inkasso. Kostnaderna inkasso lägger på är ju bara inkassokostnader, dom kan väl ändå inte bara som magi lägga på massa ränta, räntan som gäller är väl den man avtalat om hos aktören man har lånet hos?

Det normala är att man avtalat en dröjesmålsränta när man tecknade lånet. Den brukar vara avsevärt högre än ursprungsräntan.

Collectors villkor är dock rätt humana, enligt iaf nuvarande avtal så lägger dem på 5% utöver ursprungsräntan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp