• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Upptäckte något nytt på upplysnings kopian !

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
Min har aldrig synts heller, är outnyttjad och bara inte tänkt på att säga upp den.
Men även när den förr varit nyttjad har det aldrig visats.
Samma här, när min var nyttjad så syntes den ändå inte, undrar om de har satt en gräns på kreditstorlek vid rapportering, att tex under 2000 kr rapporteras inte, men det låter ändå inte konsekvent.

I en annan tråd hade ngn skrivit att Klarna dykt upp på Uc men min Klarna skuld syns inte heller i Kreddy.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Fattar inte varför min kredit inte syns på Uc?? Har bara 1000 kr beviljad kredit och 0 i utnyttjad men den borde väl synas på Kreddy ändå? Det gör den inte!
Bra fråga. Jag hade en kontokredit på 35 som syntes efter en tid, då avslutade jag den.
 

kalaspuffar

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
12 Juni 2021
Meddelanden
304
Mottagna reaktioner
228
Poäng
407
Samma här, när min var nyttjad så syntes den ändå inte, undrar om de har satt en gräns på kreditstorlek vid rapportering, att tex under 2000 kr rapporteras inte, men det låter ändå inte konsekvent.

I en annan tråd hade ngn skrivit att Klarna dykt upp på Uc men min Klarna skuld syns inte heller i Kreddy.
Tror min är på 30-35k någonting
Tror mer det har att göra med när man först ansökte kanske? De har möjligtvis inte ändrat villkoren för äldre, befintliga.
Min har funnits i många år.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
Tror min är på 30-35k någonting
Tror mer det har att göra med när man först ansökte kanske? De har möjligtvis inte ändrat villkoren för äldre, befintliga.
Min har funnits i många år.
Ja så kan det vara, har också haft min sen flera år tillbaka.
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Tror min är på 30-35k någonting
Tror mer det har att göra med när man först ansökte kanske? De har möjligtvis inte ändrat villkoren för äldre, befintliga.
Min har funnits i många år.
Kanske, jag tog min kredit under förra året (tror jag, möjligvis 2020)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
Alltså Ferratum tar ju inte uc för sin 45 000-kronors kredit utan bara för samlingslånet som är upp till 300 k.
Så det måste vara därför min kredit inte syns på uc. Kanske bara deras samlingslån som syns.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp