- Meddelanden
- 1 482
- Mottagna reaktioner
- 777
- Poäng
- 677
Japp, så tolkar jag det.Har skulder till kronofogden på drygt en miljon men har ej någon utmätning då jag saknar tillgångar och arbete. Ska få tillbaka drygt 6000kr blir dom per automatik utmätta eller?
- Meddelanden
- 52
- Mottagna reaktioner
- 19
- Poäng
- 62
jag har en skulld på 29k hos kf som ska betalas senast 18 mars och en liten mindre skulle, jag ska få tillbaks 25k på skatten, kommer de ta det även fast det inte kommet betala bort en hel skuld eller finns det något hopp om att jag kommer få behålla det?
- Meddelanden
- 1 482
- Mottagna reaktioner
- 777
- Poäng
- 677
Har Du ett skuldsaldo hos KFM utmäts återbäringen.jag har en skulld på 29k hos kf som ska betalas senast 18 mars och en liten mindre skulle, jag ska få tillbaks 25k på skatten, kommer de ta det även fast det inte kommet betala bort en hel skuld eller finns det något hopp om att jag kommer få behålla det?
- Meddelanden
- 9
- Mottagna reaktioner
- 1
- Poäng
- 6
De kan inte utmäta din skuld om du inte har ett utslag. Men oftast finns det något utslag och pågående utmätning. De som är först in innan det brakar ihop brukar gå hela vägen. Beror även på hur många kreditgivare det är och vilka typer av skulder det är, A eller E?
A-mål är skulder till stat eller kommun. E-mål är skulder till privatpersoner eller företag. Böter, skatte-, fordonsrelaterade och studiemedelsskulder är exempel på vanliga allmänna skulder.
A-mål är skulder till stat eller kommun. E-mål är skulder till privatpersoner eller företag. Böter, skatte-, fordonsrelaterade och studiemedelsskulder är exempel på vanliga allmänna skulder.
- Meddelanden
- 52
- Mottagna reaktioner
- 19
- Poäng
- 62
vart ser man sitt skuldsaldo? jag har baraHar Du ett skuldsaldo hos KFM utmäts återbäringen.
fått i Kivra om att jag fått utslag, det är smslångivare som skulderna är tillDe kan inte utmäta din skuld om du inte har ett utslag. Men oftast finns det något utslag och pågående utmätning. De som är först in innan det brakar ihop brukar gå hela vägen. Beror även på hur många kreditgivare det är och vilka typer av skulder det är, A eller E?
- Meddelanden
- 1 482
- Mottagna reaktioner
- 777
- Poäng
- 677
Logga in på kronofogdens hemsida och kolla om det finns eventuellt skuldsaldo.vart ser man sitt skuldsaldo? jag har bara
fått i Kivra om att jag fått utslag, det är smslångivare som skulderna är till
- Meddelanden
- 52
- Mottagna reaktioner
- 19
- Poäng
- 62
Logga in på kronofogdens hemsida och kolla om det finns eventuellt skuldsaldo.
strax över 37k i skuldsaldo så då är det väl dit min återbäring gårLogga in på kronofogdens hemsida och kolla om det finns eventuellt skuldsaldo.
- Meddelanden
- 1 482
- Mottagna reaktioner
- 777
- Poäng
- 677
Jappstrax över 37k i skuldsaldo så då är det väl dit min återbäring går
- Meddelanden
- 52
- Mottagna reaktioner
- 19
- Poäng
- 62
får väl försöka se det positiva i att det åtminstonde är 25k som försvinner direkt från KFM
- Meddelanden
- 1 482
- Mottagna reaktioner
- 777
- Poäng
- 677
Precis, inte så mkt av skulden kvar efter det.får väl försöka se det positiva i att det åtminstonde är 25k som försvinner direkt från KFM
- Meddelanden
- 52
- Mottagna reaktioner
- 19
- Poäng
- 62
det är ju större skulder på ingång så därav hade det varit skönt att få skatten och lägga undan alltPrecis, inte så mkt av skulden kvar efter det.
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Inget hopp så länge skulden är därjag har en skulld på 29k hos kf som ska betalas senast 18 mars och en liten mindre skulle, jag ska få tillbaks 25k på skatten, kommer de ta det även fast det inte kommet betala bort en hel skuld eller finns det något hopp om att jag kommer få behålla det?
- Meddelanden
- 52
- Mottagna reaktioner
- 19
- Poäng
- 62
liten update, har kommit överenes om en avbetalningsplan så de kommer dra tillbaks det när jag betalat vid löning, då kommer skuldsaldot nästan vara på 0, så länge jag inte skriver på delgivande så läggs inga nya skulder till på saldot va? tänket att det är värt att försöka dra på det fram tills skatten kommit in och sen skriva på resterande delgivningar.Inget hopp så länge skulden är där
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
liten update, har kommit överenes om en avbetalningsplan så de kommer dra tillbaks det när jag betalat vid löning, då kommer skuldsaldot nästan vara på 0, så länge jag inte skriver på delgivande så läggs inga nya skulder till på saldot va? tänket att det är värt att försöka dra på det fram tills skatten kommit in och sen skriva på resterande delgivningar.
Får du skatt I april kan du lungt skriva på nu
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.