• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Utländska faktura bildata.nu

Dea

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
11 Oktober 2021
Meddelanden
49
Mottagna reaktioner
36
Poäng
127
Hej
Jag behöver hjälp hur jag ska göra med en faktura som jag fick igår från ett bolag i Belgien. Jag skulle kolla på internet hur mycket är min bil värd och jag gick på en hemsida bildata.nu som man kan kolla. DUMMA jag skrev in mitt personnummer och skrev in regg nummer på bilen och sist godkänt villkor på 189kr i avgift trodde jag! MEN ! Det som jag inte såg var att det står 198 EUR ca 2000kr
har på mig 10 dagar att betala den. Är detta bedrägeri eller inte? Snälla kan ngn kolla på deras sida och läsa lite ?
TACKSAM till alla svar❤️
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dea

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
11 Oktober 2021
Meddelanden
49
Mottagna reaktioner
36
Poäng
127
Hej
Jag behöver hjälp hur jag ska göra med en faktura som jag fick igår från ett bolag i Belgien. Jag skulle kolla på internet hur mycket är min bil värd och jag gick på en hemsida bildata.nu som man kan kolla. DUMMA jag skrev in mitt personnummer och skrev in regg nummer på bilen och sist godkänt villkor på 189kr i avgift trodde jag! MEN ! Det som jag inte såg var att det står 198 EUR ca 2000kr
har på mig 10 dagar att betala den. Är detta bedrägeri eller inte? Snälla kan ngn kolla på deras sida och läsa lite ?
TACKSAM till alla svar❤️
 

Bilagor

  • 70360B8B-C91C-41DC-8B36-F3A3583A0689.jpeg
    70360B8B-C91C-41DC-8B36-F3A3583A0689.jpeg
    1.6 MB · Visningar: 70

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Har du godkänt villkoren är det nog kört. Du kan alltid bestrida fakturan men tror du inte kommer så långt med det.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 843
Mottagna reaktioner
12 594
Poäng
9 787
"§ 11. Tillämplig lag och tvister

På detta avtal ska EU-lag tillämpas. En eventuell tvist eller dispyt i anslutning till användning av tjänsten ska exklusivt avgöras i Capitalink SIA's sätesort."

Var väl en belgisk bank det skulle betalas till, så bestrids det blir det handläggning i någon belgisk domstol då..
 

Dea

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
11 Oktober 2021
Meddelanden
49
Mottagna reaktioner
36
Poäng
127
Så dumt gjort av mig faktiskt att inte läsa noga vad det står, innan jag godkände. Nu återstår väl bara att jag måste betala detta faktura?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 843
Mottagna reaktioner
12 594
Poäng
9 787
Ja du har ju beställt en tjänst (som finns gratis på andra hemsidor) så det är väl betala som gäller
Räcker det att ange personnummer känns det lite tunt, inget bankid eller något? Det är ju inte direkt svårt att hitta igen en kompis personnummer o värdera dennes bil.
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 277
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
Är detta bedrägeri eller inte? Snälla kan ngn kolla på deras sida och läsa lite ?
TACKSAM till alla svar❤️
Nej, det är inte bedrägeri. Men det är lite som att ta betalt för luft. En verksamhet som bara lever på att det finns folk som tycker att luft är något man bör betala för.
 

Linus

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
5 Mars 2022
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Gå inte på den där bluffen! Läs mer på facebook-sidan Bilvärdering - svarta listan. Samma företag ligger bakom alla sajterna, du kommer få påminnelse även om du betalar
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
jag har råkat ut för samma sak fast det var något annat bolag för cirka 15 år sedan, trodde att det var en gratis värdering som alla andra, angav farsans personnummer bilen stod på honom, fakturan kom i farsans namn, nu var det jag som bar in posten så jag betalade fakturan utan att säga något, på de tiden tror jag dom lurades på 400kr
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp