Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätning av bostadsrätt

Hej allihopa,

Svenska är inte mitt modersmål, så jag ber om ursäkt i förskott för allt som är dåligt skrivet eller helt oförståeligt.

Jag har precis fått utmätningsbeslut, utmätningen avser en skuld som idag uppgår till x.xxx.xxx kronor.

Kronofogden utmäter min nyttjanderätt av bostadsrätt. Uppskattat värde är 80% av skuldsaldo, varav överskottet (övervärde) är nånstans mellan 10-15% (150-200k) av skuldbeloppet.

Inga skatteskulder
Inga statsskulder
Tiotals privata aktörer
Skuldsanering inte kan beviljas på grund av sökande har inte gjort tillräckliga ansträngningar för att skaffa så goda inkomster som möjligt.

Arbetslös för tillfället (har inkomst från a-kassa)
Snart hemlös (inga barn, fruar eller släktingar)
Kanske kriminell i framtiden (skojar bara)

Tips?

:)

Senast ändrad:
Hej allihopa,

Svenska är inte mitt modersmål, så jag ber om ursäkt i förskott för allt som är dåligt skrivet eller helt oförståeligt.

Jag har precis fått utmätningsbeslut, utmätningen avser en skuld som idag uppgår till x.xxx.xxx kronor.

Kronofogden utmäter min nyttjanderätt av bostadsrätt. Uppskattat värde är 80% av skuldsaldo, varav överskottet (övervärde) är nånstans mellan 10-15% (150-200k) av skuldbeloppet.

Inga skatteskulder
Inga statsskulder
Tiotals privata aktörer
Skuldsanering inte kan beviljas på grund av sökande har inte gjort tillräckliga ansträngningar för att skaffa så goda inkoms som möjligt.

Arbetslös för tillfället (har inkomst från a-kassa)
Snart hemlös (inga barn, fruar eller släktingar)
Kanske kriminell i framtiden (skojar bara)

Tips?

:)
Ansök om anstånd för att sälja bostadsrätten själv via mäklare.

Det insatt sagt.
Annars börja leta beroende. Är den utmätt nyss så blir försäljning med hög grad av säkerhet efter sommaren

Haha! Du kanske ska kolla vad du råkat skriva el vad autokorrekt tyckte det skulle vara. Du menade nog att TS skulle börja leta boende, inte beroende ;)
Ah. Ja autocorrect slog till.
Boende kan ts leta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp