• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Utmätning bil värde

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
477
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Om vi säger att dem efter uträkning beräknar att det finns vi säger 3000kr i vinst på det hela kan man då ordna fram dem 3000kr och de låter bilen vara? Klarar inte mitt liv utan bil även om mitt arbete går utan bil så är det en del andra saker jag skulle bli totalt begränsad inför. Tror min bil är värd 7-10.000kr
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
477
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Glömde fråga hur värderar kf en bil? Alltså vart kollar dem vad den är värd?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Om vi säger att dem efter uträkning beräknar att det finns vi säger 3000kr i vinst på det hela kan man då ordna fram dem 3000kr och de låter bilen vara? Klarar inte mitt liv utan bil även om mitt arbete går utan bil så är det en del andra saker jag skulle bli totalt begränsad inför. Tror min bil är värd 7-10.000kr
Gör dom rätt ska dom inte låta bilen vara då.
 

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
477
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Jag gjorde en snabbsökning på blocket, 3-5000kr visar värdet där. Blocket känns som den sidan som är mest verklighetstrogen.
Någonstans borde man kunna ha lite tydligare riktlinjer för detta tycker jag så man vet hur man skall transportera sig. Buss/tåg är katastrof där jag bor, lång väg att nå en förbindelse. Hyrbil skulle aldrig fungera ekonomiskt om man ens lyckas få hyra då de flesta nekar. Fanns ett bolag som godtar anmärknigar men de finns inte på orten och att hyra bil där kanske man skulle kunna göra 1 dygn varannan månad om man nu skulle kunna ta sig dit. Att låna bil går inte heller då den kan utmätas.( såklart det gick att bevisa att den inte hör till mig men vem vill låna ut den med vetskapen att den kan bli föremål för något sånt). Hur transporterar folk sig som har kf och anmärkningar?? Verkar vara extremt få möjligheter om kollektivtrafik inte fungerar. Skulle finnas något tydligare som säger vilka alt man kan ordna för sig själv om du nu vill köra bil eller åka moped. För även om man har har kf och anmärkningar så finns behov i livet där transport måste lösas.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Det är dock sällsynt att man drar in bilar i den prisklass du nämner att din är...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Jag gjorde en snabbsökning på blocket, 3-5000kr visar värdet där. Blocket känns som den sidan som är mest verklighetstrogen.
Någonstans borde man kunna ha lite tydligare riktlinjer för detta tycker jag så man vet hur man skall transportera sig. Buss/tåg är katastrof där jag bor, lång väg att nå en förbindelse. Hyrbil skulle aldrig fungera ekonomiskt om man ens lyckas få hyra då de flesta nekar. Fanns ett bolag som godtar anmärknigar men de finns inte på orten och att hyra bil där kanske man skulle kunna göra 1 dygn varannan månad om man nu skulle kunna ta sig dit. Att låna bil går inte heller då den kan utmätas.( såklart det gick att bevisa att den inte hör till mig men vem vill låna ut den med vetskapen att den kan bli föremål för något sånt). Hur transporterar folk sig som har kf och anmärkningar?? Verkar vara extremt få möjligheter om kollektivtrafik inte fungerar. Skulle finnas något tydligare som säger vilka alt man kan ordna för sig själv om du nu vill köra bil eller åka moped. För även om man har har kf och anmärkningar så finns behov i livet där transport måste lösas.

Riktlinjerna är rätt tydliga, har bil ett värde så den ger ett försvarbart överskott och den inte är förbehåll ska den utmätas.

Vet inte, cyklar, går, buss, skriver bil på någon annan eller lånar bil.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp