• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Utmätning hemma

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 801
Poäng
9 787
@Lasseman tack, jag ska titta på den sidan :)
Så det är alltså samma regler som vid övrig utmätning?
Även om det är min man som har skulder så kan ändå sådant som uppenbart är mitt (i detta fall, kvinnokläder) utmätas för att reglera hans skulder?

Ja bestämmelserna om utmätning gäller i alla ärenden, om det var det du menade, även bestämmelserna om undantag är samma
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 801
Poäng
9 787
https://www.kronofogden.se/Sokfastigheterbostadsratter.html?query=*

Bara 129 bostäder ute till aktion på KFM. Trodde det skulle vara närmare tusen. Vad beror den låga siffran på Lasse?
Att "bara 129" är klar och planerade för försäljning?
Man ser väl vad som är på gång knappt en månad framåt, så 129 närmsta månaden. Om ett hus eller lägenhet skulle utmätas i morgon bitti tror jag att den skulle auktioneras ut någon gång i slutet av sommaren, det är en del pysslande och planerande innan det är dags. Jag tror, med betoning på tror, att det är ca 3500 försäljningsärenden per år för brf/hus, varav knappt hälften faktiskt blir auktion.
 

Sommarigen

Ny medlem
Poäng: 7
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Så tråkigt system när det funkar så, att även de som aldrig haft några skulder kan bli drabbade på det viset. Det blir jobbigt för alla inblandade. :(
Jag hoppas du har rätt @Kimsan72 :)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 952
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
3 907
Så tråkigt system när det funkar så, att även de som aldrig haft några skulder kan bli drabbade på det viset. Det blir jobbigt för alla inblandade. :(
Jag hoppas du har rätt @Kimsan72 :)

Kan inte mer än hålla med Dig... Absolut horribelt att Du som är skuldfri ska behöva ta ansvar för att Din andra hälft har skulder. :( Bara för att man ingått sambo/äktenskap, så ska man inte behöva ta det ansvaret för en annan vuxen människa... :(
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 431
Mottagna reaktioner
1 000
Poäng
897
Kan inte mer än hålla med Dig... Absolut horribelt att Du som är skuldfri ska behöva ta ansvar för att Din andra hälft har skulder. :( Bara för att man ingått sambo/äktenskap, så ska man inte behöva ta det ansvaret för en annan vuxen människa... :(

Känner du hur regering/KF tar utanförskap på allvar? ;)
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 431
Mottagna reaktioner
1 000
Poäng
897
Kollade KFs auktion sida tidigare, är ändå en del skrot. Mycket blir väl inte ens sålt? Man är väl tvingad att hämta det själv också som jag förstod det.
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
897
Mottagna reaktioner
349
Poäng
497
Hur fungerar det om man skiljer sig innan man märker att det går åt helvete med kronofogden? Och flyttar ifrån varandra precis innan. Då klarar väl sig den andra partnern helt?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 527
Mottagna reaktioner
6 128
Poäng
4 147
Hur fungerar det om man skiljer sig innan man märker att det går åt helvete med kronofogden? Och flyttar ifrån varandra precis innan. Då klarar väl sig den andra partnern helt?
Så borde det vara om den andra inte är hos KFM.
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
897
Mottagna reaktioner
349
Poäng
497
Vid utmätning och senare skuldsanering kan aldrig privata lån räknas med? Eller kan dom man ha privata skulder till få något i månaden? Nån som vet?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp