• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Utmätning hemma

Villvetaallt

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
10
Poäng
37
Åh, låter ju som en enkel match för KFM att driva in om det är ok att försöka sig på att ”sno” varenda bil så långt ögat når å så måste alla bevisa ägandeskapet på bilen ifråga, undrar om det räcker att stå som regad ägare? ....el är det mer den ”oskyldige” måste fram med? Så man kan gardera sig mot alla eventualiteter framledes
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 870
Mottagna reaktioner
13 100
Poäng
10 087
Åh, låter ju som en enkel match för KFM att driva in om det är ok att försöka sig på att ”sno” varenda bil så långt ögat når å så måste alla bevisa ägandeskapet på bilen ifråga, undrar om det räcker att stå som regad ägare? ....el är det mer den ”oskyldige” måste fram med? Så man kan gardera sig mot alla eventualiteter framledes
Du har en lustig syn på besittning..
Har ju redan tillgång till bilregistret så den infon är ju redan känd, så det räcker som regel inte.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 637
Mottagna reaktioner
6 211
Poäng
4 147
Det överdrivs lite angående det här med att bli av med bilen.
Är man sambo och gifta så är det inte konstigt att bilar beslagtas och därefter kollas upp beträffande ägandeskap osv.
Att grannens bil skulle ryka osv är lite överdrivet.
Vi är skyldiga pengar och har inte gjort rätt för oss och i det så förstår man att det finns en risk att bli av med saker.
Att inte berätta för sin partner tycker jag utan att klanka ner på någon är ännu ett sätt att försvåra situationen och oärligt då det även drabbar hen.
Detta är min åsikt och jag respekterar de som inte håller med.
 

Villvetaallt

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
10
Poäng
37
Är inte så bevandrad i er terminologi, så jag måste erkänna att ordet ”besittning” är inte helt känt för mig! Vad betyder det i KFM:s värld? Då kanske jag kan förstå varför min syn är ”lustig”! Vet du vad man behöver utrusta sig med ytterligare för att KFM inte skall kunna ta just min bil? I förebyggande syfte liksom? Snurrar för fullt i huvudet, trodde min bil var min liksom...snopet!
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 959
Mottagna reaktioner
6 151
Poäng
3 907
Det överdrivs lite angående det här med att bli av med bilen.
Är man sambo och gifta så är det inte konstigt att bilar beslagtas och därefter kollas upp beträffande ägandeskap osv.
Att grannens bil skulle ryka osv är lite överdrivet.
Vi är skyldiga pengar och har inte gjort rätt för oss och i det så förstår man att det finns en risk att bli av med saker.
Att inte berätta för sin partner tycker jag utan att klanka ner på någon är ännu ett sätt att försvåra situationen och oärligt då det även drabbar hen.
Detta är min åsikt och jag respekterar de som inte håller med.

Jag håller fullständigt med i varenda mening...
Det är dock extremt tragiskt det scenario som utspelar sig för TS...
Dels att hon inte har berättat samt höjden av otur att KF behagade komma... :(
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 637
Mottagna reaktioner
6 211
Poäng
4 147
Jag håller fullständigt med i varenda mening...
Det är dock extremt tragiskt det scenario som utspelar sig för TS...
Dels att hon inte har berättat samt höjden av otur att KF behagade komma... :(
Håller med till fullo.
Skulle inte vilja byta med henne. -:(
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 870
Mottagna reaktioner
13 100
Poäng
10 087
Är inte så bevandrad i er terminologi, så jag måste erkänna att ordet ”besittning” är inte helt känt för mig! Vad betyder det i KFM:s värld? Då kanske jag kan förstå varför min syn är ”lustig”! Vet du vad man behöver utrusta sig med ytterligare för att KFM inte skall kunna ta just min bil? I förebyggande syfte liksom? Snurrar för fullt i huvudet, trodde min bil var min liksom...snopet!

Besittning är inte att allt så långt ögat når tillhör en gäldenär, om du står i en bilaffär är inte allt i bilaffären ditt etc.

Nej, det varierar och är som regel domstol som prövar.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 428
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Det överdrivs lite angående det här med att bli av med bilen..


Fast det kan ju hända? Om jag kör grannens bil varje dag men inte äger den så kan den väl absolut ryka?
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Jag har skulder på ca 400.000 till kronofogden. De har ej påbörjat löneutmätning men idag kom de hem till oss och tog sambons svindyra kaffekoppar och lite annat. Saker som jag inte ens äger. Ska han bli drabbad för att jag har skulder? En riktigt ful,tjock,otrevlig kärring var det som kom.
Vaa märkligt! Har du fått brev om skuld att betala? Gör dom så? Otroligt
 

Villvetaallt

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
10
Poäng
37
Aj aj, verkar luddigt, jag ska i alla fall se till så att mitt namn skrivs på varenda kvitto jag får hädanefter och bevis på vad som tillhör mig! Tack för dina svar! Jag överdrev det hela aningen för att visa på den lilla mäniskans maktlöshet! Så klart skall skulder betalas och drivas in, men ”oskyldiga” ska inte behöva drabbas och få besvär! Stop-over!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp