• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Utmätning, kan dom dra pengar nä som helst

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Jag är där nu som ni säkert var då.
Precis man mäktar inte med allt och blir en trögskalle haha men hoppas ni förstår min situation o oro samt all ångest eller det vet jag att ni gör❤️❤️
Jag är sjukskriven just nu för nu har allt släppt, all oro, grubblerier och all okunskap som fanns där för ett år sedan.
Jag förstår dig till 100 %, jag hade tur att hitta vänner här och vi hjälptes åt på resan.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Får jag fråga vilken bank det var?
Dom vill ju naturligtvis kolla hur mycket pengar som finns men hade man mycket på konton skulle man väl knappast vara i den här situationen heller.
Svarade på ditt inlägg Lasseman jag har i alla fall Swedbank
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Kan behövas, tandvård eller andra oförutsedda utgifter.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Jag är sjukskriven just nu för nu har allt släppt, all oro, grubblerier och all okunskap som fanns där för ett år sedan.
Jag förstår dig till 100 %, jag hade tur att hitta vänner här och vi hjälptes åt på resan.
ja guld värt❤️ Så många av er som är toppen ❤️❤️
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 524
Mottagna reaktioner
12 902
Poäng
9 787
Dom vill ju naturligtvis kolla hur mycket pengar som finns men hade man mycket på konton skulle man väl knappast vara i den här situationen heller.
Svarade på ditt inlägg Lasseman jag har i alla fall Swedbank

Då låter det konstigt att det ser ut så, om inte svaret från swedbank varit bristfälligt, dom får vi en lista av och måste vad jag kan komma på göra extra moment för att inte registrera egendomen..
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Då låter det konstigt att det ser ut så, om inte svaret från swedbank varit bristfälligt, dom får vi en lista av och måste vad jag kan komma på göra extra moment för att inte registrera egendomen..
Hur menar du? Att har man Swedbank så kollas alla konton och man får inte ha nått extra på konton alls eller finns det en gräns? Svåra frågor detta
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Hur menar du? Att har man Swedbank så kollas alla konton och man får inte ha nått extra på konton alls eller finns det en gräns? Svåra frågor detta

Jag förstår verkligen inte vad Lassemnannen menar när han blandar in ”registrera egendomen” i sitt svar...

Det borde inte spela någon roll vilken bank man har för alla konton skall självklart kollas av.

Som vi berättat tidigare....se till och aldrig ha mer än uppskattat förbehållsbelopp på ditt/Era konton, för allt utöver det kan dras.
Om KF gör en koll precis vid löneutbetalnings tillfälle, så vill jag hävda att deras schablon för hyran även ej utmäts (just då vet ju dom inte vad den faktiska hyran är).

Fel/misstag kan alla göra.. KF, precis som banker...men jag vill å de bestämdaste hävda att ha ALDRIG summor utöver Ditt förbehållsbelopp på Ditt konto...
Betala Dina löpande räkningar såsom hyra, etc på morgonen dagen då lönen inkommer, så Du tryggar dessa...

Om igen, KF ligger inte och bevakar Dina konton. När dom vill att banken ska kolla dina tillgodohavanden, så är det i ”realtid” och sker under kontorstid. Inte på helger eller kvällstid.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 434
Mottagna reaktioner
1 000
Poäng
897
Kollar dom inte med alla banker? Har ju 5 banker själv.

Tycker ju dom bör kolla alla banker där kontrolluppgifter skickats in till skatteverket iaf.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp