Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätning och övervärde på hus?

Särbon har ett hus i en liten värmländsk ort. Lånen är på 440 000 och värdet på villan är av mäklare satt till 540 000.
Med avdrag för mäklarens arvode blir övervärdet ca 84 000, kan tillägga att det finns underåriga barn med. Hon kommer nu ansöka om skuldsanering:
Är övervärdet så pass högt att huset kommer utmätas?

Det kan ju inte utmätas i en skuldsanering alls

Utmätning i verkställande verksamheten kan inte uteslutas

Det kan ju inte utmätas i en skuldsanering alls

Utmätning i verkställande verksamheten kan inte uteslutas
Tack för svaret.

Att skuldsaneringen inte utmäter vet jag av egen erfarenhet, men jag räknar med att det blir en utredning om tillgångar av verkställande, därför vi undrar hur vanligt det är om utmätning med så lite övervärde?

Tack för svaret.

Att skuldsaneringen inte utmäter vet jag av egen erfarenhet, men jag räknar med att det blir en utredning om tillgångar av verkställande, därför vi undrar hur vanligt det är om utmätning med så lite övervärde?

Finns ingen statistik för sånt.

En okänd faktor är ju vad den som utreder bedömer värdet till och vad vad en värderingsman värderar till

Särbon har ett hus i en liten värmländsk ort. Lånen är på 440 000 och värdet på villan är av mäklare satt till 540 000.
Med avdrag för mäklarens arvode blir övervärdet ca 84 000, kan tillägga att det finns underåriga barn med. Hon kommer nu ansöka om skuldsanering:
Är övervärdet så pass högt att huset kommer utmätas?
Det enda skuldsaneringsenheten skulle kunna invända mot är att man inte sålt huset till förmån för skulderna men med det låga övervärdet är risken nog minimal.

Det enda skuldsaneringsenheten skulle kunna invända mot är att man inte sålt huset till förmån för skulderna men med det låga övervärdet är risken nog minimal.

Det tror jag med, om dom gör samma bedömning om värdet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp