Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätning och jämkning!

Ja, då har ju ditt förbehållsbelopp, vad du ska behålla för att klara dig, det beloppet är samma oavsett inkomst.
När du är ensamstående har du dock samma förbehållsbelopp även om du nu går ner i inkomst. Det är utmätningen som blir mindre om inkomsten är lägre. Jag skulle dock råda dig att se över de skattepliktiga förmånerna, är de så förmånliga så du behöver ha dem kvar och är alla dessa nödvändiga ? De belastar ditt förbehåll och kan i värsta fall bli så du inte får ut någon kontant ersättning alls, om förmånerna uppgår till ditt förbehåll eller mer.

Läs längst ner

Dessutom är det nästan 300.000 som jag inte fått, Och inte är draget skatt på vilket jag kommer få betala duktig restskatt om d inte justeras och det ska väl ändå stå rätt belopp i utmätningsbeslutet.Tjänar jag 40k i månaden ska d väl inte stå 128 som nu
Kolla inkomstuppgifterna dina på Skatteverket mina sidor..

Vad stämmer inte?
Står det fel hos Skatteverket vs vad dina lönespecar säger, eller har kfm skrivit av fel?
Ja enligt skatteverket så har jag fått dubbel lön i 6 månader som d inte är draget skatt på..

Först står min lön 40.800 sek ca
Raden under står d kontant ersättning med exakt samma belopp.Pengar jag inte sett röken av. Och som inte är med på mina specifikationer eller utbetalningar på Swedbank

Ja enligt skatteverket så har jag fått dubbel lön i 6 månader som d inte är draget skatt på..

Först står min lön 40.800 sek ca
Raden under står d kontant ersättning med exakt samma belopp.Pengar jag inte sett röken av. Och som inte är med på mina specifikationer eller utbetalningar på Swedbank
Då är det arbetsgivaren du ska ge dig på. Överklagan kommer inte leda någon vart.

Kommer dras ett för högt belopp på min utmätning! Men d är väl som det är med d antar jag
Nej det kommer dras det som överstiger förbehållsbeloppet bara så det är ingen fara

Nej, du får alltid behålla förbehållsbeloppet men inget däröver längre.
Nej det kommer dras det som överstiger förbehållsbeloppet bara så det är
Nej det kommer dras det som överstiger förbehållsbeloppet bara så det är ingen fara
Får en bonus på på 50.000+ min lön i december hur blir d med den? Jag jömkar fortfarande så kommer bara dras 19% skatt på det. Och i beslutet så ska 40.000 utmätas och allt extra utöver det får jag behålla står det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp