• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Utmätning på extrajobb/deklaration

Shopaholic169

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
317
Mottagna reaktioner
110
Poäng
307
Halloj igen! Var ett tag sen jag skrev nu, men jag har en fråga! Jag har ju 2 extrajobb nu. Den ena jobbar jag på 48 timmar i månaden och det andra jobbar jag lite när jag vill. Så blir inte riktigt en bra inkomst. Därifrån får jag någon tusenlapp här och där. Och det andra jobbet får jag 6-7000 ifrån varje månad. Nu i samband med deklarationen kommer dem se då att jag har extrainkomst och börja utmäta den direkt då? Jag har tjänat extra nu i ett par månader och det står med på skatteverkets sida alla mina tre anställningar. Jag har inte räknat med dessa pengar nu för jag har tänkt att direkt när deklarationen kommer så kommer dem börja utmäta min extra inkomst. Men nu håller jag andan varje dag när det kommit ett brev från kronis. Hade ju varit bra med denna inkomst iallafall ett tag till! Tror inte att dem kommer utmäta det jobbet där jag tjänar som minst men det jobbet där jag tjänar 6-7000 extra i månaden.. Tacksam för svar!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 839
Mottagna reaktioner
12 594
Poäng
9 787
Behöver inte vänta på deklarationen. Syns månaden efter redan
 

Shopaholic169

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
317
Mottagna reaktioner
110
Poäng
307
Jo! Men det är ingen som utmäter mina pengar än från dem här jobben. Ena jobbet har jag haft sen i somras och det andra typ oktober-november. Och jag har fått behållit pengarna varje månad.. hur lång tid kan det ta tills dem utmäter detta också..?
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 277
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
Jo! Men det är ingen som utmäter mina pengar än från dem här jobben. Ena jobbet har jag haft sen i somras och det andra typ oktober-november. Och jag har fått behållit pengarna varje månad.. hur lång tid kan det ta tills dem utmäter detta också..?

Det kan ta som minst en månad, men av erfarenhet vet jag att det inte behöver hända alls.
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
480
Mottagna reaktioner
104
Poäng
307
Rent spontant tror jag KFM är rätt nöjda med att en löneutmätning finns, så länge den kommer in känns det som att ditt extrajobb är ganska safe ett tag till!
 

Shopaholic169

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
317
Mottagna reaktioner
110
Poäng
307
Rent spontant tror jag KFM är rätt nöjda med att en löneutmätning finns, så länge den kommer in känns det som att ditt extrajobb är ganska safe ett tag till!
Hoppas! Men dem bör ju meddela innan då på post. Och hur långt innan vet jag inte.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp