Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

utmätning-släppa resten också?

Jag har fått utmätning på ett lån på 20 000 kr, och undrar om det är lika bra att släppa resterande skulder också? Det skulle bli sammanlagt 50 000 kr, men jag tjänar bra och skulle kunna betala 10 000 kr till KFM varje månad istället för att ha enorm ångest över att ekonomin inte går ihop sig varje månad pga att man sitter i sms låne träsket! Har inte tagit ett enda nytt sms lån sen i höstas, och vill äntligen få bort alla dessa lån. Jag känner att den stora klumpen i magen är borta, nu när jag fått utmätning. Låter väldigt konstigt att känna så, men jag ser det som att nu vill jag ordna upp detta bara! Vad skulle ni ha gjort, släppt resterande också?

Jag har fått utmätning på ett lån på 20 000 kr, och undrar om det är lika bra att släppa resterande skulder också? Det skulle bli sammanlagt 50 000 kr, men jag tjänar bra och skulle kunna betala 10 000 kr till KFM varje månad istället för att ha enorm ångest över att ekonomin inte går ihop sig varje månad pga att man sitter i sms låne träsket! Har inte tagit ett enda nytt sms lån sen i höstas, och vill äntligen få bort alla dessa lån. Jag känner att den stora klumpen i magen är borta, nu när jag fått utmätning. Låter väldigt konstigt att känna så, men jag ser det som att nu vill jag ordna upp detta bara! Vad skulle ni ha gjort, släppt resterande också?

Det känns inte som om du har någonting alls att förlora på att släppa även resten! I ditt fall säger jag go for it, du är snart skuldfri och även om det sedan tar ett par år att få ett ok kreditbetyg igen så är det ju ändå så i och med att en utmätning startats.

Tack turnaround, jag känner mer och mer att detta är en bra lösning för att äntligen bli skuldfri! Bara känslan att jag redan fått mindre ångest i och med att jag slutligen fick ett skuldsaldo trots att ha kämpat för att slippa det, gör att jag känner att det är lika bra att släppa det sista också. Sedan är man av med alla bekymmer, som man levt med i flera års tid! Hoppas fler vågar, det är inte så hemskt att ha en anmärkning, och det är värt det om man blir av med skulderna och kan må bra igen!

Släpp allt! Det gjorde jag och har nu löneutmätning...ångesten har släppt helt kan jag säga!

Jag förstår det p79, min klump i magen försvann när jag fick mitt skuldsaldo, låter konstigt, men när man redan fått ett skuldsaldo så kan man lika gärna ta resten också på en gång!

Precis! Å det är så skönt nu kan jag säga...slippa ångesten varje månad över hur man ska få ihop det osv...Nu drar kfm sin summa å jag har ändå mer kvar än innan alla jävla räntor på smslånen osv....

Jag undrar lite över hur mycket de kommer att dra för mig, ska man börja betala in lite själv innan utmätningen är färdig? Jag tjänar 380 000 kr om året, och skulle lätt kunna betala mellan 8000-10 000 kr per månad, detta skulle även för mig innebära mer pengar över än att ha tusen avbetalningsplaner. Har KFM någon regel för hur länge utmätningen kan pågå, eller måste skulderna vara betalda inom ett visst antal månader?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp