• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Utmätning vid studier?

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Om jag var ni så hade jag börjat studerat till något vettigt så får ni köra skuldsanering när studierna är klar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 801
Poäng
9 787
I era system? Är ni uppkopplade mot Skatteverket automatiskt och bevakar?
Och har utbetalning skett så är det redan försent om han jobbat några veckor på en sommar.

Vi ser i systemen ja
 

flowerguy

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
12 Augusti 2020
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
35
Poäng
127
Har ni jobb idag?

Rent spontant känns det som att det inte kommer se så bra ut att börja studera när man har så höga skulder, då gör man ju inte så mycket för att betala av på dom. Även om det kan leda till en bättre lön senare. Csn lånet kommer ju inte ingå i en eventuell skuldsanering.

Kolla på mig. Fyller 36 på fredag och har drygt 3 år kvar på min sanering. Jag kommer fylla 40 innan jag tagit mig in på en utbildning. Här kan vi verkligen snacka om bortkastade år med tanke på att skuldsättningen började vid typ 27 år. :eek:

En av oss arbetar en av oss har en slutlön kvar sedan blir det väll a-kassa.. (har dock rätt bra a kassa med inkomstförsäkring)

du har iallafall en datum när det blir ljuse i tunneln . 3år är ju egentligen ingen tid. Inte för att slippa allt det här.

kanske en dum fråga. Men hur är det med att söka CSN medans man har sanering? Det borde väll ändå inte gå?
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 492
Mottagna reaktioner
1 001
Poäng
837
En av oss arbetar en av oss har en slutlön kvar sedan blir det väll a-kassa.. (har dock rätt bra a kassa med inkomstförsäkring)

du har iallafall en datum när det blir ljuse i tunneln . 3år är ju egentligen ingen tid. Inte för att slippa allt det här.

kanske en dum fråga. Men hur är det med att söka CSN medans man har sanering? Det borde väll ändå inte gå?

Ja jag har ett slut datum, men det har ju tagit många år att komma hit. Många år som redan gått förlorade pga skulderna.

Saneringen ska ju baseras på en inkomst. Csn räknas inte som inkomst. Om man redan har fått en sanering beviljad så kan man inte plötsligt börja studera, man har en betalplan att följa.
 

flowerguy

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
12 Augusti 2020
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
35
Poäng
127
Ja jag har ett slut datum, men det har ju tagit många år att komma hit. Många år som redan gått förlorade pga skulderna.

Saneringen ska ju baseras på en inkomst. Csn räknas inte som inkomst. Om man redan har fått en sanering beviljad så kan man inte plötsligt börja studera, man har en betalplan att följa.
Jaha, nu börjar bitarna falla på plats. Jag tackar för hjälpen! Får nog avvakta lite med studierna.. viktigaste är väll att försöka bli skuldfri och ta det därefter.
Önskar dig lycka till! Och tack för hjälpen.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 492
Mottagna reaktioner
1 001
Poäng
837
Jaha, nu börjar bitarna falla på plats. Jag tackar för hjälpen! Får nog avvakta lite med studierna.. viktigaste är väll att försöka bli skuldfri och ta det därefter.
Önskar dig lycka till! Och tack för hjälpen.

Tack desamma! ^^
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp