Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utredning hus inför ev skuldsanering

Kfm ska eller har påbörjat utredningen om min ansökan om skuldsanering. Eftersom jag äger ett hus ska ju det utredas om det finns nått värde där. Igår såg jag en bil som kom å körde förbi sakta o tittade: Händer det att kf aldrig kommer in o tittar på huset utan bara kör förbi o gör utredning på det? Har någon här varit med om det?

Jag skulle säga att det är standard att inte gå in. Man bedömer skicket utifrån

Ok, meddelar de att de varit där o tittat?

Nej..

Men skuldsaneringen är aldrig ute bara verkställigheten, och det förutsätter att skulder finns där

Nån annan här som fått skuldsanering trots att man äger en villa, dock utan betydande övervärde ska tilläggas. Blev det extra många frågor o utredningar? Kom kfm och värderadehuset själva?
Äger själv en villa i en ort det det är svårsålt och där huset har ett obetydligt övervärde enligt mäklare.

Vad tycker du att huset är värt? Vad är skulderna på?

Jag är överens med mäklarens värdering så med mina bolån o värdering finns inte stort övervärde.
Men jag är intresserad om nån här fått skuldsanering och om kfm själva vill komma o göra en egen värdering?

Lassemna kan hjälpa dig, han jobbar på Kronofogden. Men är ganska säker på att dom inte alltid går på mäklarens värdering.

Jag är överens med mäklarens värdering så med mina bolån o värdering finns inte stort övervärde.
Men jag är intresserad om nån här fått skuldsanering och om kfm själva vill komma o göra en egen värdering?
Det görs en utredning angående dina tillgångar. Hos oss var dom och kollade och gjorde sin bedömning.
Sen spelar det väl ingen roll vad kfm kommit fram till, vill någon av dina du har skuld till att ditt hus ska säljas så är det dom som bestämmer.... Finns en tråd här på forumet, Ester tror jag som råkat ut för detta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp