Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utslag kfm

Hej på er!
Idag fick jag utslag på min första skuld hos Kfm och även om jag har ställt in mig på detta, blir det ofrånkomligt en klump i magen svart på vitt.. Det är en till skuld på väg in också, men ska försöka göra allt jag kan för att resten stannar hos inkasso så länge det går. Tänkte i min enfald att jag inte skulle hinna få löneutmätning innan jag får svar på min skuldsaneringsansökan Nu när det blivit ett utslag hos Kfm, hur länge dröjer det innan dom börjar utmäta min lön? Kan dom avvakta med utmätning när dom ser att jag ansökt om skuldsanering? Har någon lyckats förhandla tillbaka skuld hos lumify eller Credifi efter den gått till utslag? Jag har verkligen försökt förhandla med dessa två bolag om betalningsplan INNAN skulderna hamnade hos Kfm, men dom var totalt ovilliga att hjälpa till med en lösning

Hej på er!
Idag fick jag utslag på min första skuld hos Kfm och även om jag har ställt in mig på detta, blir det ofrånkomligt en klump i magen svart på vitt.. Det är en till skuld på väg in också, men ska försöka göra allt jag kan för att resten stannar hos inkasso så länge det går. Tänkte i min enfald att jag inte skulle hinna få löneutmätning innan jag får svar på min skuldsaneringsansökan Nu när det blivit ett utslag hos Kfm, hur länge dröjer det innan dom börjar utmäta min lön? Kan dom avvakta med utmätning när dom ser att jag ansökt om skuldsanering? Har någon lyckats förhandla tillbaka skuld hos lumify eller Credifi efter den gått till utslag? Jag har verkligen försökt förhandla med dessa två bolag om betalningsplan INNAN skulderna hamnade hos Kfm, men dom var totalt ovilliga att hjälpa till med en lösning
Avvakta med utmätning görs inte, men det tar nog ett par månader (gissning baserat på arbetsbelastningen hos KFM) innan löneutmätning kommer igång. Baserat på att borgenärerna begär verkställighet nu.

Hej på er!
När borde KFM höra av sig om ev inledande?

Avvakta med utmätning görs inte, men det tar nog ett par månader (gissning baserat på arbetsbelastningen hos KFM) innan löneutmätning kommer igång. Baserat på att borgenärerna begär verkställighet nu.
Okej, ja då är det förhoppningsvis en liten stund kvar då..Tack för svar

Ja du, jag har ingen aning men det dröjer länge än. Skickade in i Juli, så det är ju nästan nyss
Jaha ja då lär det hinna till utmätning innan. KFM lär höra av sig om ev inledande runt nyår som tidigast

Från det att jag sökte sanering och släppte skulderna (skedde samtidigt) tog det 5-6 mån tills de ringde från KFM om inledande. Då var detta precis på håret att ett par av skulderna skulle börja drivas in efter beslut.

Ja usch, jag hade väl förstått det någonstans, men det sista som överger en är hoppet. Nu har ju skulden redan fått ett utslag, men vad tror du om att försöka en sista gång förhandla till sig en betalplan, så Lumify då tar tillbaka skulden till sig? Vet du om detta är möjligt?

Ja usch, jag hade väl förstått det någonstans, men det sista som överger en är hoppet. Nu har ju skulden redan fått ett utslag, men vad tror du om att försöka en sista gång förhandla till sig en betalplan, så Lumify då tar tillbaka skulden till sig? Vet du om detta är möjligt?
Det tåget har nog gått. Ifall dem inte ville förhandla tidigare så är det nog försent när väl utslag kommit. Finns väl dessutom i info från KFM att innan beslut tas bör man kolla med ev bolag för att förhandla? Har nåt svagt minne över det iaf.

Men gör det något om du kommer till utmätning då? Vet inte dina premisser för en skuldsaneringsansökan men risken finns ändå att det ger avslag och du ändå hamnar på utmätning.

Ja det stämmer och det har jag gjort, men deras ide om avbetalningsplan var alldeles för mycket pengar per månad.. Tänkte mest bara göra ett sista försök Jag tror att jag har bra chans att få skuldsanering, dela är jag 52 år och anledningen till att ekonomin har kollapsat är upprepade långa sjukskrivningar under 4 år, för utmattningsdepression. Detta med utmätning känns lite jobbigt då jag börjar nytt jobb i september, känns så skämmigt bara

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp