Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

utslag lika med betalningsanmärkning?

Hej. Hur ska jag göra? Har blivit utslag på mitt ärende trots att jag meddelat KFM att betalning är gjord. Inom förklaringstiden. Kan väl inte vara möjligt att jag ska få anmärkning för detta?
Måste jag alltså gå till tingsrätten för att lösa detta? Låter ju absurt!!
Eller är inte utslag lika med betalningsanmärkning?
Tacksam för hjälp!!

Hej. Hur ska jag göra? Har blivit utslag på mitt ärende trots att jag meddelat KFM att betalning är gjord. Inom förklaringstiden. Kan väl inte vara möjligt att jag ska få anmärkning för detta?
Måste jag alltså gå till tingsrätten för att lösa detta? Låter ju absurt!!
Eller är inte utslag lika med betalningsanmärkning?
Tacksam för hjälp!!

När du skickar in delgivningskvittot, BESTRID då alltid ärendet. Även om du tänker betala den innan den blir till dom hos tingsrätten. Då undviker du scenarion som denna.

Nu har du en dom i ärendet, som i sin tur resulterat i en anmärkning.

Saxat från KFM:s hemsida: "Om sökande är missnöjd med ett utslag kan de överklaga detta inom tre veckor från utslagets datum. Ett utslag kan ge en anmärkning hos kreditupplysningsföretagen vilket är en anteckning hos kreditupplysningsföretagen om att du inte har skött dina betalningar. Det är alltså inte vi som ger en betalningsanmärkning."

Kontakta Kronofogden omedelbart!

Det du kan göra är att försöka få återvinning och då kunna bevisa att skulden är betalad innan utslag fastställdes.

Hjälper dock inte med återvinningen som så, utslaget meddelades och fiskades då upp av UC mfl, man måste isf efter man fått saken återvunnen även ansöka om rättning hos UC, och dom kan vara nog så tjuriga.

Finns det bevis att skulden är betalad innan utslag får du rätt
Det är bara att samla in information och be om rättelse hos Kfm som dock kan ta tid och sen får du skicka kopia på dina handlingar till alla kreditupplysningsföretag
Bevis och kopia på att du betalat innan skuld fastställdes.
Detta kan du ju göra under tiden du väntar på Kfm
Det finns en blankett på deras hemsida om rättelse i register.
Men det är besvärligt ..jag har själv skickat in om rättelse men det har gått 5 månader nu och de har inte kommit til mitt ärende ännu så det tar tid

Dock tycker jag ju om du har kvitto på betalning så vänta inte på att skicka det till UC och Andra kreditupplysningsföretag

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp