• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Utslag verkställighet

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 769
Mottagna reaktioner
1 756
Poäng
1 277
Ok tack för snabbt svar , så inga skulder verkställs förrän dom 14 dagarna har passerat ?
Om inga skulder finns för indrivning där sista betaldag har passerat kan heller inte någon utmätning beslutas för att reglera skulderna.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Peppan

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
630
Mottagna reaktioner
64
Poäng
217
Ok förstår , så vi säger att kronofogden har skickat ett brev till mig idag efter utslag att jag ska betala 150.000 inom 14 dagar och jag får 10.000 tillbaka nu i april , då kan dom inte ta dom så länge så att det är 140.000 jag ska betala istället ?
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 769
Mottagna reaktioner
1 756
Poäng
1 277
Ok förstår , så vi säger att kronofogden har skickat ett brev till mig idag efter utslag att jag ska betala 150.000 inom 14 dagar och jag får 10.000 tillbaka nu i april , då kan dom inte ta dom så länge så att det är 140.000 jag ska betala istället ?
Din möjlighet att betala frivilligt måste givetvis beaktas...
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 769
Mottagna reaktioner
1 756
Poäng
1 277
Jag mena bara att det står på kronofogdens sida att har du en skuld till oss kommer Skatteverket i första hand betala till oss
Ja, det står säkert på vanliga fakturor att åtgärder kan vidtas vid utebliven betalning. Åtgärder vidtas ju inte före sista betaldag är passerad.
Samma gäller här.
 

Peppan

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
630
Mottagna reaktioner
64
Poäng
217
Ja, det står säkert på vanliga fakturor att åtgärder kan vidtas vid utebliven betalning. Åtgärder vidtas ju inte före sista betaldag är passerad.
Samma gäller här.
Ok förstår då menar nog kronofogden att skulder som är fastställda och ligger hos dom att Skatteverket betalar , trodde utslag va att det är fastställt , sorry
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 769
Mottagna reaktioner
1 756
Poäng
1 277
Ok förstår då menar nog kronofogden att skulder som är fastställda och ligger hos dom att Skatteverket betalar , trodde utslag va att det är fastställt , sorry
Det är fastställt genom utslag.
Du måste fortfarande ha möjlighet att betala själv.
Sista betaldag måste alltså vara passerad för att verkställighet ska kunna ske.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp