• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vägen tillbaka

Cecilia

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
948
Mottagna reaktioner
750
Poäng
657
Hur räknar du? Jag får ditt exempel till 25000kr bara i amortering i månaden med Max 7 år.
Om de får beviljat så höga lån skulle längre betalningstid funka bättre ekonomisk.
Tycker månadskostnad idag är relativt låga jämfört hur jag hade det med 1,45 miljoner i blanko.
2,1 är exakt det dubbla av vad jag har just nu. Och jag betalar 12500kr i månaden varav 8700kr är amortering med 10års återbetalningstid (rak amortering). Det ger mig pengar över till sparande. Räknar med vara skuldfri om Max 5 år. Något sådant bör de satsa på.
Blir så inspirerad av dig och har börjat samma väg
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Cecilia

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
948
Mottagna reaktioner
750
Poäng
657
Med planering och beslutsamhet är skulderna borta på max 7 år. Max!
Men med det sagt menar jag INTE att skuldsanering generellt är fel väg att gå och jag förstår att man kommer ditt av olika anledningar och det är bra att det finns och att man får hjälp.
Men det är fortf sista utvägen. Och så ska det vara, annat vore orimligt.
Myra du är så bra här på forumet, hjälpsam och försöka hitta lösningar och inte bara ser en väg ur det hela. Du är verkligen så som man ska vara här på forumet hjälpsam ödmjuk och kommer med konstruktiva förslag.
Tack så mycket du tillför verkligen väldigt mycket här på forumet och det är så det ska vara här, att man kan hjälpas åt med ideer och få komma med förslag på olika lösningar.
 

Cecilia

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
948
Mottagna reaktioner
750
Poäng
657
Jag räknar på 3 miljoner och värst blir det de första åren men de har många mindre lån med hög månadskostnad så när de är borta blir det luftigare i ekonomin. Men 35-36 k per månad i början.
Men som du säger om lånetiden förlängs så tjänar de på det. Och säg att det tar 10 år så är det ändå fullt möjligt.
Har man inga anmärkningar, inget skuldsanering etc så har man större möjlighet att välja och styra upp ekonomin på ett fördelaktigare sätt. Min åsikt.
Håller helt med dig Myra !!!
 

Kritan

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
6 Augusti 2022
Meddelanden
41
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Fick min första delgivning från kfm idag. Ska man skriva på det fast man har inledande?
 

Kritan

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
6 Augusti 2022
Meddelanden
41
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Fick svar från alektum.

Tack för informationen men denna skulden uppstod efter ditt beslut om inledande av skuldsanering och kommer därmed inte ingå skuldsaneringen.


Hur ska jag tolka detta? Menar dom att jag ska ha tagit ferratum lånet efter inledande?
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Fick svar från alektum.

Tack för informationen men denna skulden uppstod efter ditt beslut om inledande av skuldsanering och kommer därmed inte ingå skuldsaneringen.


Hur ska jag tolka detta? Menar dom att jag ska ha tagit ferratum lånet efter inledande?
Så som du skriver så tolkar jag också att lånet är taget efter datum för inledande men det borde väl inte vara så svårt att kolla?
Du har datum för inledande och kan säkert få fram datum för lånet?
Om du säkert vet själv att skulden uppkom innan datum för inledande så visa dom datum på allt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp