Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Väntar på inkasso

Väntar på att två av mina sms lån skall gå till avida inkasso, varit in och tittat på deras hemsida, ser att man kan logga in på "mina sidor" , med bank id,kan man göra det och se sin skuld innan man fått inkasso kravet hem? El måste man vänta på någon kod som man får i brevet el liknande?

Jag förstår att man får hem brev, men kan man logga "min sida" och ses sin skuld, innan man får hem inkassokravet?

Ja tror oxå man kan logga in på Min sida o kolla aktuell skuld. Dom är inte omöjliga att ha och göra med. Tycker det är lätt att ringa o prata med dom. Mejl tycker ja de e lite tröga med. De brukar fixa till en bra avbetalningsplan

Ja, det kan man. Du behöver bara e-leg. Jag har flera gånger gått in där och tittat och sedan mailat dem om t.ex. avbetalningsplan när jag sett det där (ärendena dyker oftast upp där på sen eftermiddag en till två dagar före innan du får brev med posten). Du ser ärendenummer, skuld mm direkt på "din" sida.

Ska infoga att ärendena inte syns där så länge de är i påminnelsestadiet utan dyker upp först när de når inkasso

Ok, tack för svar
Håller på att betala av alla sms lån nu, skall bli så skönt när detta är gjort!!

Förhandla inkasso...

Hej! Är det någon här som har erfarenhet av att vara en duktig förhandlare med inkassobolagen,och som vill dela med sig med tips och råd hur man går till väga för att få frysta räntor och avbetalningsplaner osv..!

Det undrar jag med, det går mycket trögt för mig.

undrar oxå...

Hej,undrar det med...Jag och min make släppte allt till KFM för 1 år sedan och det blev löneutmätning för oss båda..vilket ledde till att vi inte kunde betala de större blancolånen så även de ligger för utmätning,och det är väl så att de större skulderna får mest av det de utmäter från oss!! Nu har det börjat komma brev från en del av dessa olika inkassobolag där de erbjuder uppgörelser samt att de åtekallar från kfm,problemet är ju att isåfall få så bra avbetalningsplaner och helst frysta räntor om det ska finnas en rimlig chans! För det går helt enkelt inte att ha både utmätning och att betala på planer brevid,så om detta ska funka måste alla dra tillbaka sina ärenden och det väl inte det lättaste...Skulderna ökar ju nu bara då det fördelas lite här och där på alla skulder hos kfm!! Ekorrhjul är det,känns helt hopplöst och om någon vet hur man kan formulera bra förslag så tar jag tacksamt emot, eller ska man bara låta det gå...Tufft är det iallafall att orka vara stark !!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp