Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Bynk - Upp till 300 000 kr. Förbättrad dec 2018
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Väntar på svar, sanering

Diskussion i 'Hjälp!' startad av Nea75, 17 november 2018.

1. Nea75

Nea75 Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    74
    Trofépoäng:
    197
    Vi är belånade till typ 85 procent knappt inget övervärde så kolla vad ditt hus är värt .Är de mycket övervärde så ligger huset kanske illa till vi hade tur så ni väntar jag på svar sanering .Har du mer frågor bara Skriv

2. Pandis79

Pandis79 Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    19
    Trofépoäng:
    71
    Tack:).
    Jag kollade på sbab där vi har huset och deras dator räknade ff ut samma värde, 1.4 mkr. Är sjukt orolig

3. Pandis79

Pandis79 Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    19
    Trofépoäng:
    71
    Var dom ute och kollade på ert eller allt gick via samtal?

4. Nea75

Nea75 Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    74
    Trofépoäng:
    197
    Nä ingen har varit ute bi värderade huset ett år innan dom gick väl på de eller kollar dom området .

5. Nea75

Nea75 Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    74
    Trofépoäng:
    197
    Vi har 250000 övervärde men inte intressant eftersom vi bor i icke attraktivt område

6. Nea75

Nea75 Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    74
    Trofépoäng:
    197
    Belånade 1.2 värde på hus 1.4

7. Pandis79

Pandis79 Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    19
    Trofépoäng:
    71
    Ungefär som vi då, bor ute på vischan

8. Rydflickan

Rydflickan Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Trofépoäng:
    27
    Vi bor också ute på landet och hade den senaste värderingen på vårat ställe på 1.4 miljoner. När jag såg att en mäklare sålde TVÅ liknande ställen som vårat ringde jag upp just DEN mäklaren och bokade en ny värdering med honom.

Jag betalade 2000:- för den värderingen UTAN att vi hade gjort minsta renovering sen den senaste värderingen.

Jag propsade på att just LÄGET ute på landsbygden faktiskt är själva värdeökningen i dag då många väljer att flytta från storstan och ut på landsbygden för att bli självodlare.

Det slutade med att han värderade upp vårat ställe från 1.4 miljoner till 2.1 miljon.

I samband med den nya värderingen ringde jag upp SBAB och de hjälpte mig då att putsa in 645.000:- i bottenlånet.

Vi kunde på så sätt lösa TVÅ dyra Blancolån hos Nordax och Norweigan Bank.

Vi kunde också låna upp ytterligare 150.000:- på det privatlån de handhar så att vi kunde lösa dyra krediter.

Detta var för ca två veckor sedan och med den nya värderingen av huset och BLANCOLÅN på 650.000:- lösta rusade våran kreditvärdighet i höjden så i stället för att hamna hos Kronofogden som det var hisnande nära att vi gjorde har allt bara löst sig. .... Jag tror knappt att det är sant när vi har haft en skitdålig kreditvärdighet så länge och tvingats ta svindyra lån som vi i längden inte hade klarar av att betala..

Jag råder er att undersöka hur försäljningen av hus eller gårdar har sett ut runt omkring er de senaste två åren!?

Har det sålts någon liknande fastighet som er för långt över erat hus är värderat för råder jag er att ringa ut den mäklaren till er så ni får en liknande värdeökning på erat ställe,det KAN rädda upp en omöjlig situation.

Lycka till!:)

Mollymunter och Ny2018 gillar detta.

Dela sidan