Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Väntetider efter inledande skuldsanering

V.I.P
Poäng: 487
Meddelanden
686
Mottagna reaktioner
320
Poäng
487
Då tänker jag främst på betalplanen. Angående slutligt besked om sanering står ju redan på kfm hemsida.

Har sett någon som fått vänta upp till 10 veckor nu på betalningsplanen.

Hur ser det ut för er i närtid? Verkar skilja sig mycket.

Jag har väntat i över 5veckor nu och dagarna går sakta må jag säga..

Vad påverkar? Är det kanske Borgenärernas ställning till skuldsanering. Eller mer arbetsbördan för handläggaren. Många funderingar man har just nu

För mig var det att kf fick påminna vissa borgenärer och då drog det ut på tiden.
5 veckor känns ganska normalt, börjar det gå över 8 veckor eller nått så skicka ett mejl till din handläggare och fråga hur det ligger till.

Väntar också 8e veckan nästa vecka men ringde kfm igår och de sa att jag förmodligen får brevet gällande betalningar nästa vecka.

Arbetsbördan lär påverka mest, det är ju inget som ska delges som kan orsaka att det drar ut på tiden.

Arbetsbördan lär påverka mest, det är ju inget som ska delges som kan orsaka att det drar ut på tiden.

Inte delges men påminnas, så var det för mig iaf och därav den långa väntetiden på förslaget.
Förslaget kommer när det är klart, bara att vänta men förstår frustrationen.

Är utredningen klar när förslaget kommer? Eller utreder de även efter förslaget?

Nån som fått nån info efter inledande? Är inne på 8e veckan nu.

Jag ringde de den 18/11 och de sa jag skulle få besked denna vecka men börjar bli otålig jag med

Det väntas kanske med inledande också för att få fram nya normalbeloppen

Sluta stressa de väntar in nya belopp, har ni inte fått avslag så är det bara därför.

Sluta stressa de väntar in nya belopp, har ni inte fått avslag så är det bara därför.
Jag har väntat 11 veckor , min handläggare sa att han skulle höra av sig i början av december .
Frågade hur de gick och han sa bra .
Hoppas jag inte får avslag men då borde han väl hört av sig tidigare tro ..

Jag har väntat 11 veckor , min handläggare sa att han skulle höra av sig i början av december .
Frågade hur de gick och han sa bra .
Hoppas jag inte får avslag men då borde han väl hört av sig tidigare tro ..
Min handläggare sa dom hoppas på beslut om nya belopp på måndag, har räknat ut vad nya beloppen redan är.

Vad dom beloppen än är så har det inget att göra med avslag eller om du blir beviljad sedan kan du dra slutsatser i från det antar jag.

Min handläggare sa dom hoppas på beslut om nya belopp på måndag, har räknat ut vad nya beloppen redan är.

Vad dom beloppen än är så har det inget att göra med avslag eller om du blir beviljad sedan kan du dra slutsatser i från det antar jag.
Säkert så , men om dom ändå bestämt avslag behöver man ju inte vänta in nya belopp

Jag kan meddela jag fick mitt förslag till betalningsplan nu! Mindre än 4år. Så får anse mig nöjd. Drygt 3.5 om man räknar från betalplanens start i februari.

Jag kan meddela jag fick mitt förslag till betalningsplan nu! Mindre än 4år. Så får anse mig nöjd. Drygt 3.5 om man räknar från betalplanens start i februari.
Skönt för dig kompis grattis. Jag har inte fått något än även fast du fick inledande senare än mig. Då är du nära ett beslut nu! Jag hoppas mitt kommer i veckan.

Förlåt om jag kapar tråden men har också fått inledande om skuldsanering och tänkte bara kolla hur det bestäms vilken tid man får på avbetalningarna? Såg att man kunde få 3 år om det fanns speciella orsaker.

Är det något man måste ansöka om eller bestämmer KFM det själva när man får beslutet?

Skönt för dig kompis grattis. Jag har inte fått något än även fast du fick inledande senare än mig. Då är du nära ett beslut nu! Jag hoppas mitt kommer i veckan.

Tackar. Ja jag blev förvånad jag fick före er andra. Ja nu är det nära.

Förlåt om jag kapar tråden men har också fått inledande om skuldsanering och tänkte bara kolla hur det bestäms vilken tid man får på avbetalningarna? Såg att man kunde få 3 år om det fanns speciella orsaker.

Är det något man måste ansöka om eller bestämmer KFM det själva när man får beslutet?

Man kan inte ansöka. Kfm bestämmer. Det har varit barn inblandade i samtliga betalplaner som varit kortare än 5 år vad jag sett. Så det väger tungt. Även i mitt fall var motiveringen för kortare plan pga barn

Man kan inte ansöka. Kfm bestämmer. Det har varit barn inblandade i samtliga betalplaner som varit kortare än 5 år vad jag sett. Så det väger tungt. Även i mitt fall var motiveringen för kortare plan pga barn
Tack så mycket för svar. Har 2 barn så får se vad det blir för plan om det blir godkänt det vill säga.

Förbereder mig för 5 år och om det blir kortare blir det en bonus då. :)

Har man samma handläggare ifrån "start till mål" ?

Hur kan det komma sig att man har fler skulder i betalplanen än vad man själv ser på kronofogdens hemsida? Är 2st som jag inte hade aning om. Så istället för 6st har jag nu 8. Var i januari 2022 jag släppte mina skulder. Så borde verkligen dykt upp där

Hur kan det komma sig att man har fler skulder i betalplanen än vad man själv ser på kronofogdens hemsida? Är 2st som jag inte hade aning om. Så istället för 6st har jag nu 8. Var i januari 2022 jag släppte mina skulder. Så borde verkligen dykt upp där
Dom kan ha varit hos kfm och vänt…

Fick inte tag på henne utan en annan från skusan som sa att det var på gång men de sa samma sak 2 veckor sedan. Hoppas få nåt nästa vecka nu

Fick inte tag på henne utan en annan från skusan som sa att det var på gång men de sa samma sak 2 veckor sedan. Hoppas få nåt nästa vecka nu
Okej! Drygt! Känns som de borde va någon som inte rapporterat in?! , de har gått 6 veckor för mig om två veckor jag hoppas få det innan jul så processen verkligen kommer igång!

Okej! Drygt! Känns som de borde va någon som inte rapporterat in?! , de har gått 6 veckor för mig om två veckor jag hoppas få det innan jul så processen verkligen kommer igång!
Tror inte man kan räkna med 6-7 veckor som de står . Flera av oss har väntat 10-12 veckor nu

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp