- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Vad menar du med om CSN dras automatiskt? Ingenting dras från ditt konto när du har sanering.
Från konton nej, men skatteåterbäring går bra.
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Vad menar du med om CSN dras automatiskt? Ingenting dras från ditt konto när du har sanering.
Jag menar att CSN är statliga skulder, då jag får tillbaka på skatten.
Min skuldsanering har ju inte hunnit laga kraft än.
Nej, det är när du får beslut om skuldsanering.Jag fick förslag skuldsanering den 29e menas det att jag är beviljad skuldsanering?
Okej bara hoppas på det bästa dåNej, det är när du får beslut om skuldsanering.
Hej! Hur går det för dig? Hoppas verkligen du fått nåt besked nu.Ja det är konstigt men som du säger så spelar de ingen roll egentligen. Samt vore det "elakt" av kfm om jag skulle få inledande sen vänta 1 år på beslut och utfallet skulle bli nåt annat än beviljat. Då borde de avslå tidigare så borde va lugnt![]()
Fick du komplettera med när du lånen för en vecka sedan ? För i såna fall är det nog därför det tagit tid ! Dom har fastnat för dom möjligtvis tycker nått lån är för nyttInget besked ingen betalplan. Kompletterade med när lånen togs förra veckan bara.
Verkar ju helskumt. Vad säger de då? Antar att du menar kompletterade ansökan med när de gamla lånen togs. Inte att du tagit nya?Inget besked ingen betalplan. Kompletterade med när lånen togs förra veckan bara.
Det borde de väl ha velat ta reda på innan kan jag tycka. Sjukt frustrerande att behöva vänta så länge.Alltså berättade att jag slutade spela o sökte hjälp i maj 2022. Men på några fakturor står de ex. inkasso september 2022. De vill veta när de lånen uppstått men alla uppstod innan 2022 maj
De har bara gått vidare till inkasso
Samtidigt lite lustigt att dom ville ha mer information gällande när lånen var tagna . Det borde dom med sätt innanJa det är segt men samtidigt spelar de ingen roll egentligen eftersom inledande räknas också så tiden går ju oavsett. Sen känns de inte så rimligt att de skulle ge avslag efter så lång tid efter inledande. Då borde de redan gett avslag.
Det kommer att pågå hela sanering ( kanske), de håller koll på din ekonomi.Mitt skuldsanerings beslut blev laga kraft vunnit för cirk en vecka sen och all skulder är nollade hos kronofogden.
men ngn som vet att nu efter beslutet har vunnit laga kraft så har jag fått uc, sergel bedömning och creditsafe tagen på mig av olika inkssobolag. Varför tar dom det efter och inte innan beslut?
Det är något du får räkna med under hela din sanering. Inte alla bolag gör det. Jag fick nån upplysning varje år efter att inkomstdeklarationen var uppdaterad. Dom håller koll på så man inte plötsligt börjat tjäna väldigt mkt mer o inte begärt omprövning för det.Mitt skuldsanerings beslut blev laga kraft vunnit för cirk en vecka sen och all skulder är nollade hos kronofogden.
men ngn som vet att nu efter beslutet har vunnit laga kraft så har jag fått uc, sergel bedömning och creditsafe tagen på mig av olika inkssobolag. Varför tar dom det efter och inte innan beslut?
Aha, men tyckte det var anmärkningsvärt att göra det precis efter beslutDet är något du får räkna med under hela din sanering. Inte alla bolag gör det. Jag fick nån upplysning varje år efter att inkomstdeklarationen var uppdaterad. Dom håller koll på så man inte plötsligt börjat tjäna väldigt mkt mer o inte begärt omprövning för det.
Nästan 8 mån efter inledande.

Om inte förslag om skuldsanering kommit på så länge skulle jag gissa att handläggaren slutat, eller möjligen flera slutat så det flyttats runt och hamnat långt ner i någon högSnart 8 mån efter inledande o inte ens fått betalplan
Helt galet ju! Vad säger din handläggare att de dröjer så länge? Tur att tiden ändå tickar på att den tiden räknas med!Snart 8 mån efter inledande o inte ens fått betalplan
Hur har det gått för dig? Har du hört något mer sedan i april?Snart 8 mån efter inledande o inte ens fått betalplan
Sjukt tråkigt !!! Men brukar bli avslag när det tar sån tid ! Varför blev det avslag ?
Ja det är inte klokt att du fått vänta 8 månader och sedan avslag ! Tror det gör så sjukt mycket vilken handläggare man har verkligenDe tyckte lånen var för nära inpå men hon visste ju det från början. Och de flesta lånen var från 2015-2021 bara ett par st från 2021-2022 tycker det är ett idiotbeslut men får söka igen snart
Men va f*n!De tyckte lånen var för nära inpå men hon visste ju det från början. Och de flesta lånen var från 2015-2021 bara ett par st från 2021-2022 tycker det är ett idiotbeslut men får söka igen snart
Så sjukt dåligt, de borde de väl sett från början som sagt. Visst är skuldsanering nåt man absolut bör vara nog med att utreda och så, men att låta någon vänta så länge och sen ge avslag pga nåt det vetat från start är ju omänskligt elakt.
Men bra att du snart söker igen! Att det tar lång tid har ganska begränsad på påverkan på utfallet.Sjukt tråkigt !!! Men brukar bli avslag när det tar sån tid ! Varför blev det avslag ?
För tex. mig spelar det jätte stor roll hur lång tid det tar från betalplanen till beslut eftersom jag inte får hyra lägenhet innan beslut om skuldsanering...Ja det är konstigt men som du säger så spelar de ingen roll egentligen. Samt vore det "elakt" av kfm om jag skulle få inledande sen vänta 1 år på beslut och utfallet skulle bli nåt annat än beviljat. Då borde de avslå tidigare så borde va lugnt![]()
Jag har väntat sedan 13 marsDå tänker jag främst på betalplanen. Angående slutligt besked om sanering står ju redan på kfm hemsida.
Har sett någon som fått vänta upp till 10 veckor nu på betalningsplanen.
Hur ser det ut för er i närtid? Verkar skilja sig mycket.
Jag har väntat i över 5veckor nu och dagarna går sakta må jag säga..
Vad påverkar? Är det kanske Borgenärernas ställning till skuldsanering. Eller mer arbetsbördan för handläggaren. Många funderingar man har just nu
Grattis. Varför tog det så långt tid?Jag fick inledande den 24 januari och idag fick jag betalplanen! Äntligen!
Tack! Ingen aning faktiskt, handläggaren sa inget och jag frågade inte.Grattis. Varför tog det så långt tid?