Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vågar man prova leasa?

Jag har UC risk 1,20 och har en hel del lån, ingen betalningsanmärkningar. Kanske 2 förfrågningar.

Det största lånet är för vi lånade handpenning på huset.

Har hittat en Kia eller Toyota jag vill leasa men undrar om de kommer godkänna mig via santander? Läser mig till här och det verkar vara mest via företag med Bisnode som rekommenderas. Hittar ingen bil via de med denna bra månadskostnaden som Kia kan erbjuda.

Jag får ångest att tänka att jag ska sitta där och bli nekad.

Utan och veta dina exakta förutsättningar så borde det inte vara några problem:)

Antar vi pratar om privatleasing. Det brukar vara ganska lösa regler.
Jag har lyckats få ett leasingavtal med både anmärkningar (för 2 år sen) och med uc risk på runt 8% nu när jag ska byta bil nästa år.

Jag har dock inte leasat Toyota eller Kia då jag inte tycker om deras bilar. Jag har idag avtal hos Volkswagen och tecknat nytt avtal hos Volvo.

Eftersom du nämner Kia och Toyota antar vi pratar om en månadskostnad mellan 3-4 000kr i månaden.

Det dom brukar kolla efter är betalningsförmåga, eftersom det är en långtidshyra och inte ett köp.

Det jag har märkt att bilhandlare har 0 koll på om vad UC eller Bisnode är, de tror allt är UC.
Fick själv nekad privatleasing pga många ff på Bisnode trots att de sa att de tar UC.

Det jag har märkt att bilhandlare har 0 koll på om vad UC eller Bisnode är, de tror allt är UC.
Fick själv nekad privatleasing pga många ff på Bisnode trots att de sa att de tar UC.
Ja det är lite märkligt. Samtidigt kan jag förstå det till viss del när UC är ett så utbredd begrepp bland folk, däremot borde en bilförsäljare har lite koll på kredit relaterade frågor.

Ja dom likställer kreditupplysning med uc, att det var samma sak. Var dom hämtar sin kreditupplysning struntar nog merparten i, och vet säkert därför inte var den faktiskt hämtas. Dom har inge. Användning av infon

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp