• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vågar man släppa allt?

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Men lägg av. vad hjälper det att skuldbelägga personer. Kom med förslag eller något konstruktivt istället, eller håll käft. Sorry tappar tålamodet med sådana som dig som livnär sig på att dra ner folk.
Jag håller med har aldrig varit otrevlig på detta forum mot någon. För alltid sett trevliga ordentliga människor men den här
Får mig tappa humöret.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Men lägg av. vad hjälper det att skuldbelägga personer. Kom med förslag eller något konstruktivt istället, eller håll käft. Sorry tappar tålamodet med sådana som dig som livnär sig på att dra ner folk.
Sorgligt liv måste personen ha, sitta på internet dra ner andra...
 

Himme11

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
8 September 2021
Meddelanden
135
Mottagna reaktioner
30
Poäng
111
@Himme11 Du vet inget om missbruk och verkar va helt totalt hjärndöd i ditt tankesätt så att diskutera med en sån trångsynt människa. Som inte vet ett skit vad den pratar om eller aldrig varit i sitsen själv... det ger ingen härinne ett skit. Vet du inget om ett ämne/inte varit där själv. Då kan du lika gärna hålla käften. Istället för skämma ut dig själv.
Jag har varit tsm med en missbrukare och han idkapa mig på 40 k så jo jag vet en hel del om spelmissbruk
 

Himme11

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
8 September 2021
Meddelanden
135
Mottagna reaktioner
30
Poäng
111
Era kommentarer tar jag inte till mig och jag står kvar i det jag har sagt! Trevlig helg!
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 191
Mottagna reaktioner
905
Poäng
817
Jag har varit tsm med en missbrukare och han idkapa mig på 40 k så jo jag vet en hel del om spelmissbruk
Har du inte haft det själv är det inte lätt att försöka hir det egentligen är.
Sen tråkigt att du blev av med 40.000 men du verkar inte vara så förstående för de som ha olika missbruk så känns inte som att du brydde sig om vad hen sa och således inte kan sätta dig in i det
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Jag har varit tsm med en missbrukare och han idkapa mig på 40 k så jo jag vet en hel del om spelmissbruk
Du vet mycket om missbruk för att du varit med en person som varit? Hur ska du veta mycket om det för du varit med en? Du har aldrig varit en själv eller hur? Så
Du vet nog inte så mycket lilla vän.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Era kommentarer tar jag inte till mig och jag står kvar i det jag har sagt! Trevlig helg!
Tror vi alla fattar att du inte har hjärna till att ta in vad vi säger. Pågrund av dina inlägg innan med din trångsynhet så förstår vi det. Men vi skriver endå. Så andra kan se att det verkligen ikte är
Som du säger.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Jag har varit tsm med en missbrukare och han idkapa mig på 40 k så jo jag vet en hel del om spelmissbruk
Ska jag säga att jag vet massor om t.e.x sjukvård för jag varit tillsamman emd en som är
Sjuksköterska eller läkare? Och sitta säga emot folk som är
Läkare? Precis så du gör. Du pratar med nyktra missbrukare om
Att du vet hur det är trots att du aldrig varit en själv... Jag mår dåligt över att det fortf finns så trångsynta människor som har den syn på missbruk som du har när vi lever i 2021. Gör en medberoende behandling kanske du lär dig lite!
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Era kommentarer tar jag inte till mig och jag står kvar i det jag har sagt! Trevlig helg!
Såklart du inte kan ta till dig någon som helst kritik. Fullt förståeligt. Du behöver ju konka på folk det är väl där du får din 'fix'. Jag är ledsen för din skull att du levt med en missbrukare men vår position är att man kan skilja på personen och vad den gör.
Skilja mellan personen och hens missbruk. Det är en sjukdom. Att få den är beroende av flera riskfaktorer. Arv, (alltså DNA) miljö (din uppväxt) och hur utsatt du blir för frestelser. Alla dessa spelar roll om man tittar på riskfaktorer för att blir missbrukare.
Att du levt i en situation som du inte kunde kontrollera (så blev du av med 40t) är ju förskräckligt. Men vad gjorde du då? Var personen någon du älskade? På nöd och lust?
Eller tyckte du sviket gentemot dig var så stor att du inte kunde förlåta personen?
Detta säger väldigt mycket om dig som person. Och det skulle förklara varför du har behovet av att konka på folk. Men det finns hopp. Du KAN ta lärdom. Du kan ta åt dig. Du kan bli en person som delar med sig på ett konstruktivt sätt. Du kan bli någon som har förståelse för att man inte vet och ser allt. Det finns inget som heter fakta, det finns bara perspektiv.
Jag önskar dig lycka till med din personliga utveckling och hantering av dina dåliga erfarenheter.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp