• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vågar man släppa allt?

nolimit

Kunnig medlem
Poäng: 327
Blev medlem
2 April 2019
Meddelanden
262
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Jag skulle säga att ni bör kolla med Bluestep eller Nordax först och lösa er situation. Därefter kan ni kontakta valfri bank för bättre ränta. Zmarta ger bara erbjudande på bolån från 4 banker. Compricer har 9 banker så kolla där först. Hur ser din sambos uc ut? Inkomst, blanco, krediter, förfrågningar, score?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trasslig

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
2 November 2020
Meddelanden
150
Mottagna reaktioner
131
Poäng
317
Jag skulle säga att ni bör kolla med Bluestep eller Nordax först och lösa er situation. Därefter kan ni kontakta valfri bank för bättre ränta. Zmarta ger bara erbjudande på bolån från 4 banker. Compricer har 9 banker så kolla där först. Hur ser din sambos uc ut? Inkomst, blanco, krediter, förfrågningar, score?
Tack!
Så du tänker jag kollar med dessa två banker innan jag provar förmedlare?

Min sambo har ca 32000 kr i inkomst innan skatt, medlåntagare på sammanlagt 350tkr (som vi skulle lösa med bolånet) tror 2 förfrågningar detta år 1 kreditkort (carpay)

Kollade Zmarta där man fick en värdering innan anökan och såg att de värderade vår bostad ännu högre!
 

nolimit

Kunnig medlem
Poäng: 327
Blev medlem
2 April 2019
Meddelanden
262
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Nä, jag menade att ni bör kolla via Compricer först (förmedlare av bolån). Där får ni säkert svar åtminstone av Bluestep och Nordax men säkert fler. Din sambos inkomst räcker till 32000*12*4,5=1,7milj i bolån ca. Så om du har en ok inkomst bör även du stå med på ansökan trots dina många förfrågningar. Bluestep som jag har bryr sig inte jättemycket om antal ff, anmärkningar etc. om man bara kan förklara sin situation. Huvudsaken är att ni har en inkomst att betala lånet med i framtiden.

Hur fungerade det med värding hos Zmarta? Behövde du inte göra någon ansökan för det?
 

Trasslig

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
2 November 2020
Meddelanden
150
Mottagna reaktioner
131
Poäng
317
Nä, jag menade att ni bör kolla via Compricer först (förmedlare av bolån). Där får ni säkert svar åtminstone av Bluestep och Nordax men säkert fler. Din sambos inkomst räcker till 32000*12*4,5=1,7milj i bolån ca. Så om du har en ok inkomst bör även du stå med på ansökan trots dina många förfrågningar. Bluestep som jag har bryr sig inte jättemycket om antal ff, anmärkningar etc. om man bara kan förklara sin situation. Huvudsaken är att ni har en inkomst att betala lånet med i framtiden.

Hur fungerade det med värding hos Zmarta? Behövde du inte göra någon ansökan för det?
Tack! Jag ska absolut kolla detta!=)
Jag tycker ändå att med så pass stort värde på huset borde vi kunna få lån trots min uc. Jag menar, huset blir ju säkerheten.

På Zmartas första sida la man in uppgifter om adress och den angav en värdering. Utan upplysning.
 

nolimit

Kunnig medlem
Poäng: 327
Blev medlem
2 April 2019
Meddelanden
262
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Tack! Jag ska absolut kolla detta!=)
Jag tycker ändå att med så pass stort värde på huset borde vi kunna få lån trots min uc. Jag menar, huset blir ju säkerheten.

På Zmartas första sida la man in uppgifter om adress och den angav en värdering. Utan upplysning.
Ja, alltså om ni har en ok gemensam inkomst kommer de räkna på hur er situation ser ut efter lånet. Med alla blancolån och krediter inbakade i bolånet kommer ni båda ha en fin uc och fortfarande ett övervärde i bostaden. Svårt att tänka mig att det blir problem. Du kommer såklart få förklara dina många ff men det kan ju bero på kris, stress, ångest, panik, depression, att man varit desperat att lösa situationen, etc. Det kommer lösa sig.

HIttar fortfarande ingen värdering på Zmarta... Hade verkligen velat prova deras värdering.
 

Trasslig

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
2 November 2020
Meddelanden
150
Mottagna reaktioner
131
Poäng
317
Ja, alltså om ni har en ok gemensam inkomst kommer de räkna på hur er situation ser ut efter lånet. Med alla blancolån och krediter inbakade i bolånet kommer ni båda ha en fin uc och fortfarande ett övervärde i bostaden. Svårt att tänka mig att det blir problem. Du kommer såklart få förklara dina många ff men det kan ju bero på kris, stress, ångest, panik, depression, att man varit desperat att lösa situationen, etc. Det kommer lösa sig.

HIttar fortfarande ingen värdering på Zmarta... Hade verkligen velat prova deras värdering.
Ja. Jag hoppas du har rätt??? Tack så jättemycket för att du gett mig lite hopp. Jag ska ta tag i det imorgon.

Kolla här, gå till steg 2 och längst ner skriver man in sin adress!=)

 

nolimit

Kunnig medlem
Poäng: 327
Blev medlem
2 April 2019
Meddelanden
262
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Ja, alltså om ni har en ok gemensam inkomst kommer de räkna på hur er situation ser ut efter lånet. Med alla blancolån och krediter inbakade i bolånet kommer ni båda ha en fin uc och fortfarande ett övervärde i bostaden. Svårt att tänka mig att det blir problem. Du kommer såklart få förklara dina många ff men det kan ju bero på kris, stress, ångest, panik, depression, att man varit desperat att lösa situationen, etc. Det kommer lösa sig.

HIttar fortfarande ingen värdering på Zmarta... Hade verkligen velat prova deras värdering.
Hittade det nu. :) Värderingen gav 300 000 lägre än vad vår mäklare värderade huset till nyligen. Men den bank som ger ett erbjudande kommer ändå värdera den via mäklare senare i ansökan.

Hoppas allt löser sig för er. Uppdatera gärna hur det gått då jag själv snart ska göra samma sak.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Jag skulle säga att ni bör kolla med Bluestep eller Nordax först och lösa er situation. Därefter kan ni kontakta valfri bank för bättre ränta. Zmarta ger bara erbjudande på bolån från 4 banker. Compricer har 9 banker så kolla där först. Hur ser din sambos uc ut? Inkomst, blanco, krediter, förfrågningar, score?
Till trådskaparen: Bluestep accepterar bara 300000 i blanko.
jag hade 54% i uc när Nordax beviljade baka in blanko i bolånet.
Måste allt bakas in för att du klarar ekonomin? Eller räcker det med en del?
Först och främst, gör en sammanställning av alla dina lån, restbelopp ränta och månadskostnad. Dina andra utgifter och gemensamma kostnader. Sedan din inkomst. Genom detta kan du se exakt hur din ekonomi ligger till. Kör snöbollseffekten och håll dig flytande till du får bättre score.
Viktigt att förstå; sanering är för folk som inte har dina tillgångar. Sanering är inte lösningen för dig. Sanering är ingen lyxlösning så de dina inte blir påverkade, tyvärr har dina dåliga val konsekvenser för de dina. Det är hårt att läsa och förstå, men så är det.
Satsa på ta ansvar och kör dessa 2 vägar. Höj bolånet via Nordax (har en tråd om det) och kör snöbollseffekten.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Tack! Jag ska absolut kolla detta!=)
Jag tycker ändå att med så pass stort värde på huset borde vi kunna få lån trots min uc. Jag menar, huset blir ju säkerheten.

På Zmartas första sida la man in uppgifter om adress och den angav en värdering. Utan upplysning.
Kontakta mäklare för gratis värdering för att få en indikation. Sedan ska banker anlita egna mäklare.
OBS!!! Zmarta bolån är bara bra för folk med bra uc och blanko under 500 000. Kontakta Nordax direkt de gör en beräkning och går den ihop kan de baka in. Till högre ränta, 5+%.
 

nolimit

Kunnig medlem
Poäng: 327
Blev medlem
2 April 2019
Meddelanden
262
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Hmm, jag fick bolån hos bluestep med 2mn i blanco för ett år sedan, 500k kvar efter bolån. Att kontakta Nordax direkt är väl dumt när man kan söka hos compricer eller zmarta och få svar från flera på samma uc, inkl. Bluestep, Nordax mfl? Jag tror de här bankerna ser mer till betalningsförmågan än summan av blanco man har.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp