• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vad är det som tynger ner mitt UC så extremt?

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 250
Mottagna reaktioner
851
Poäng
717
Tack så mycket för svar! Skjuts helt enkelt lånet upp en månad eller betalar man dubbelt månaden efter?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
477
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Tack så mycket för svar! Skjuts helt enkelt lånet upp en månad eller betalar man dubbelt månaden efter?
Jag har oxå fått betalningsfri månad. Ringde dit och det var inga problem:) Trevliga att prata med. Dom har även sagt vid ett annat tillfälle när jag hade betalningssvårigheter att betala in så mycket jag kan bara. Väldigt medgörliga om man bara tar sig tid och ringer.
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 250
Mottagna reaktioner
851
Poäng
717
Två månader av inbetalningar kvar nu, sen kommer jag nästan hamna under 200 000 i skulder och även gå ner till under 8000 i kostnader i månaden med 6000 över efter räkningar att extra annotera. Blir inte så mycket kvar att samla när det väl är juni 2021 om jag fortsätter såhär!

Det börjar ljusna upp efter en väldigt mörk och deppig start på året, att få 16500 i lön på 180 timmar i månaden och betala 15000 i skulder har tagit hårt på själen.:face3hearts:

Uppdatering för mig själv, motiverar att blicka tillbaka.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 086
Mottagna reaktioner
6 675
Poäng
4 477
Två månader av inbetalningar kvar nu, sen kommer jag nästan hamna under 200 000 i skulder och även gå ner till under 8000 i kostnader i månaden med 6000 över efter räkningar att extra annotera. Blir inte så mycket kvar att samla när det väl är juni 2021 om jag fortsätter såhär!

Det börjar ljusna upp efter en väldigt mörk och deppig start på året, att få 16500 i lön på 180 timmar i månaden och betala 15000 i skulder har tagit hårt på själen.:face3hearts:

Uppdatering för mig själv, motiverar att blicka tillbaka.
Hårt arbete lönar sig! Glad för din skull:tummen:
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 086
Mottagna reaktioner
6 675
Poäng
4 477
Tack så mycket Myra, och tack för att du alltid finns som stöttande hand till alla här på forumet. Hoppas allt är bra!
Tack gullis :face3hearts: Det är bättre än på väldigt länge. Så bra så jag blir rädd att nu kommer det ett slag under bältet, det brukar det alltid göra så fort det känns bra. Brukar gå igenom i huvet efter alla världens katastrofer som kan inträffa, inkasso brev, ngn bortglömd skuld som växit och blivit femsiffrigt, bilen pajar, dotterns iPhone går sönder eller liknande. Inget av detta har hänt idag (än). Men imorgon är det en ny dag då otrevligheter kan inträffa hehe :rolleyes:
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 250
Mottagna reaktioner
851
Poäng
717
Jag visste att de här två månaderna skulle vara de sista jobbiga (där 90% i princip går till lån) men jag har nu kalkulerat fel den här månaden och står nu inför en Lumify faktura på 1500 utan att jag har pengarna.. Jag har skrapat ihop 500 kontant som jag ska sätta in på kontot imorgon men saknar alltså fortfarande 1000. Vill inte stöta in på min vän igen då jag äntligen löst min sista skuld till personen, för gott. Också för rädd att be föräldrarna om pengar då lönen som sagt kom förra veckan liksom..

Någon som har något tips? Monetti nekade, Daypay nekade, Loanstep finns redan som jag löser den här månaden. Testade Happycash för något tag sedan men blev nekad där, har inte någon kredit kvar på något annat konto så är lite rädd för hur jag ska komma förbi denna. Har aldrig hamnat på inkasso eller liknande någonsin och vill slippa det såklart nu när jag ser ljuset i tunneln om två månader. UC är uteslutet och Bisnode ligger ju på 1. Rädd för Instantor då det fortfarande finns lite fula transaktioner sen tidigare månader kvar.
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 250
Mottagna reaktioner
851
Poäng
717
Vad i hela helvete? Jag blev beviljad. Inte utbetalt än men fick "Din kredit är nu klar! Överföring sker senaste 13:00 imorgon, krediten blir tillgänglig vid 16:00-tiden, du får ett mejl när överföringen är klar"

Kan man lita på att detta inte resulterar i senare avslag? Varit kallsvettig hela dagen och oroat mig för hur jag ska lösa Lumify sitatuationen imorgon. Kan lösa allt sen vid löning då jag även fyller år vilket kommer resultera i lite extra cash men just att inte bli sen med en betalning jag stressar över.
 
Senast ändrad:
B

Bates

Gäst
Poäng: 0
Vad i hela helvete? Jag blev beviljad på Happycash. Inte utbetalt än men fick "Din kredit är nu klar! Överföring sker senaste 13:00 imorgon, krediten blir tillgänglig vid 16:00-tiden, du får ett mejl när överföringen är klar"

Kan man lita på att detta inte resulterar i senare avslag? Varit kallsvettig hela dagen och oroat mig för hur jag ska lösa Lumify sitatuationen imorgon. Kan lösa allt sen vid löning då jag även fyller år vilket kommer resultera i lite extra cash men just att inte bli sen med en betalning jag stressar över.
Det är bra att du strävar efter att betala räkningarna i tid men att täcka upp ett smslån med ett nytt smslån är verkligen dumt. Förmodligen dyrare än en eventuell inkassoavgift om de hinner skicka fakturan dit innan nästa lön.
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 250
Mottagna reaktioner
851
Poäng
717
Det är bra att du strävar efter att betala räkningarna i tid men att täcka upp ett smslån med ett nytt smslån är verkligen dumt. Förmodligen dyrare än en eventuell inkassoavgift om de hinner skicka fakturan dit innan nästa lön.

Är väl just det att jag aldrig råkat ut för inkasso tidigare och det gör mig orolig då jag inte riktigt förstår mig på processen. Trots att man tagit dåliga lån i sina dagar har jag aldrig tagit något som jag inte kunnat betala. Tog endast det jag behövde för kostnaden iallafall så det blir löst denna månad oavsett. Förstår dock absolut att tankesättet att låna för att betala lån är en farlig cirkel att hamna i där jag varit tidigare, blir iallafall efter dessa två kommande månader av med massviss och är på bättringsvägen. Jag uppskattar feedbacken dock, absolut!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp