- Meddelanden
- 340
- Mottagna reaktioner
- 181
- Poäng
- 367
En googling påstår att det är fakturatjänst konsultfirma. Anlitas säkert av mindre bolag. Har du genomfört rot eller rut arbete eller köpt från en mindre firma på faktura?Fick en upplysning från dessa, hittar inga kontaktuppgifter ( telefon) , FINANSEA FÖRETAGSLÅN AB.
Någon mer som har fått från dom?
Ingenting sånt, aldrig hört talas om dom.En googling påstår att det är fakturatjänst konsultfirma. Anlitas säkert av mindre bolag. Har du genomfört rot eller rut arbete eller köpt från en mindre firma på faktura?
Vet du varför?Fick öven jag en kopia på upplysning idg.
- Meddelanden
- 191
- Mottagna reaktioner
- 65
- Poäng
- 197
Jag har nu också fått en kreditupplysning creditsafe tagen av dessa kom precis i Kivra . Har inte sökt något lån eller liknande . Hittar inget telefonnummer heller någonstans . Någon som vet något om dessa ?
- Meddelanden
- 191
- Mottagna reaktioner
- 65
- Poäng
- 197
Ok tack ! Dit fanns det ju telefonnummer ska ringa dit . Även mail såg jag .Jag fick också en i kivra nyss.
De verkar ägas av Capiq.
- Meddelanden
- 1 746
- Mottagna reaktioner
- 503
- Poäng
- 627
Jag undrar också?
- Meddelanden
- 1 746
- Mottagna reaktioner
- 503
- Poäng
- 627
Ja man är ju lite orolig att det är något gammalt inkasso. Att de tog upplysningen den 26/3. Skickar med snigelpost och 4 dagar går bort i påsk. Då hinner de 8 dagarna att svara gåttJag har ringt och suttit i kö 25 minuter har inte tid längre . Jag har skickat ett mail och frågat i stället och bett dom ringa mig om de inte kan svara via mail .
- Meddelanden
- 1 746
- Mottagna reaktioner
- 503
- Poäng
- 627
Tack för svar!Jag fick nedanstående svar :
Tack för du kontaktar CapIQ / Finansea.
Av olika skäl så kan vi inte svara för det specifika fallet.
Dock så kan vi ger er det generella svaret att CapIQs personal och system används av andra aktörer på marknaden för att skapa beslutsunderlag.
Tisdagen 26/3 så användes systemet av bla. en inkassopartner och skuldförmedlare till Divide.
Oftast när dessa körningarna görs i våra system så är det för att betalning uteblivit, krediten blivit uppsagd eller liknande.
De sa inte vilket inkassobolag?
- Meddelanden
- 4 599
- Mottagna reaktioner
- 4 608
- Poäng
- 2 947
Märklig situation detta.Inte en susning. Fick ok på skuldsanering nyligen. Kanske därför?
1. Släppte Divide i Juli
2. Lånet gick till Pjum i Oktober
3. Fick inledande skuldsanering i November
4. Pjum kom aldrig in med skulden efter jag var i POIT
5. Pjum får påminnelse av KFM, skickade fortfarande inte in min skuld
6. Nu i Mars fick jag beslutad skuldsanering och inom ett par dagar så vinner den laga kraft.
Det lustiga är att Pjum köpte skulden i oktober, sen dess har dom skickat fakturor, påminnelser (dessutom med handskrivna lappar). Men dom har inte skickat till inkasso, KFM eller svarat på KFM, inte heller tagit någon upplysning.
Dom har säkert ringt massor också men har blockat deras nummer.
Jag har 9 obetalda fakturor, dom svarar inte KFM varken på POIT eller via påminnelse. Så märklig borgenär. Man kan tänka sig att det är automatiska fakturasystem, men det är det inte eftersom jag dessutom fått flera handskrivna lappar.
Förstår inte riktigt hur dom tänker.
- Meddelanden
- 191
- Mottagna reaktioner
- 65
- Poäng
- 197
Nej tyvärrTack för svar!
De sa inte vilket inkassobolag?
- Meddelanden
- 1 746
- Mottagna reaktioner
- 503
- Poäng
- 627
Har du skuld till divide?Jag redigerade mitt svar lite ovan eftersom det stod text i mailet att det absolut inte fick kopiera eller spridas .
- Meddelanden
- 191
- Mottagna reaktioner
- 65
- Poäng
- 197
Ja det har jag . Betalar varje månad .Har du skuld till divide?
- Meddelanden
- 1 746
- Mottagna reaktioner
- 503
- Poäng
- 627
Ok så du ligger inte efter?Ja det har jag . Betalar varje månad .
- Meddelanden
- 191
- Mottagna reaktioner
- 65
- Poäng
- 197
Min kredit blev uppsagd för något år sedan men fått fortsätta betala som vanligt varje månad ändå enligt överenskommelse med dom . Det kan ju vara så att de tänker skicka skulden någonstans nu ändå . Hur är det för dig ?Ok så du ligger inte efter?
- Meddelanden
- 1 746
- Mottagna reaktioner
- 503
- Poäng
- 627
Jag har försökt få tag i dem men de svarade inte och jag är sen med några månader. Det går inte att betala in till dem genom deras app
- Meddelanden
- 191
- Mottagna reaktioner
- 65
- Poäng
- 197
Jag betalar med bankgiro och Ocr jag fick förut men är ju svårt om du inte får tag på dom .Jag har försökt få tag i dem men de svarade inte och jag är sen med några månader. Det går inte att betala in till dem genom deras app
- Meddelanden
- 1 746
- Mottagna reaktioner
- 503
- Poäng
- 627
Hej!Jag betalar med bankgiro och Ocr jag fick förut men är ju svårt om du inte får tag på dom .
Har du/eller någon annan fått det skickat vidare från Divide till ett extern inkasso?
- Meddelanden
- 191
- Mottagna reaktioner
- 65
- Poäng
- 197
Nej inte jagHej!
Har du/eller någon annan fått det skickat vidare från Divide till ett extern inkasso?
- Meddelanden
- 1 746
- Mottagna reaktioner
- 503
- Poäng
- 627
Kan du logga in som vanligt på Divide?Nej inte jag
- Meddelanden
- 191
- Mottagna reaktioner
- 65
- Poäng
- 197
JaKan du logga in som vanligt på Divide?
- Meddelanden
- 1 746
- Mottagna reaktioner
- 503
- Poäng
- 627
Nu verkar jag inte komma in längre på Divide
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.