Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad är era erfarenheter kring det här med arvsskifte?

Jag vet inte om det passar in under övrigt. Men jag undrar bara över era erfarenheter kring detta (om ni har några).
Jag liksom väldigt många andra här har ganska så stora skulder. Min pappa gick bort i november förra året och en bouppteckning har gjorts och den blev färdig för cirka två veckor sedan.

Sen var det arvsskifte näst på tur (är helt grön kring detta). Mamma som var gift med pappa vet om mina skulder och alla pengarna kommer ju komma till henne i första hand. Hon var förbi banken för en vecka sedan cirka (SEB). Väl där fick hon reda på att det kan ta mellan 4-12 veckor. Det låter som en ganska lång tid ändå om vi tänker 12 veckor. Det kanske man säger för att inte lova något för snabbt och för att det är sommartider snart…?

Vad är era erfarenheter kring detta? Hur snabb tid har det tagit för er?
Kan det skilja sig beroende på vilken bank man har?
Och ja jag vet att det inte snabbar på processen att jag frågar här, men jag undrar ändå. Tror ni fattar…
Det är bara en arvtagare (mamma).

Senast ändrad:
Min mamma dog hade vi advokatbyrå som skötte allt.Från begravning tills allt var klart och inskickat till skatteverket /pengarna utbetalade pappas konto 11 veckor

Min mamma dog hade vi advokatbyrå som skötte allt.Från begravning tills allt var klart och inskickat till skatteverket /pengarna utbetalade pappas konto 11 veckor
Ok tack för svar.
Ja alltså man kan ju till viss del förstå att processen tar en viss tid.
Min mamma anlitade en jurist som gjorde bouppteckningen, hon maxade nästan tiden och sen tog SKV över. Väl hos SKV tog det väl lite mindre än 2,5 månad innan det var klart (vilket kunde vara handläggningstiden).
Arvsskifte bör gå ”snabbt” kan man tycka i och med att han inte hade skulder, det är bara en arvtagare med mera.
Förvisso sommartider nu/snart vilken kan tyda på underbemanning men ändå…
Sånt här behöver ju också kunna gå lite snabbt och smidigt också väl vid sista steget kan man tycka och hoppas på..
Sen förstår jag att bankerna inte har några skyldigheter kring det men ni fattar…

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp